Heey,

ik ben bezig met een layout, alleen wil het slicen niet lukken. De hele tijd gaat er vanalles fout, gewoon niet leuk meer...

Nu borrelde in mijn grijze brein het idee op om gewoon de hele layout in ps kaal te maken, als achtergrond plaatje te zetten, en dan divs erover heen met tekst menu etc....

Wat vinden jullie daarvan? Wat zou het evt. nadeel daar van zijn? Of mag het niet?

Grtz

ArendJan
Wat vaak een nadeel is bij dit soort dingen (ik zou overigens niet weten waarom het niet zou mogen, alles mag, maar of het verstandig is is een betere vraag) is dat de afbeelding vrij groot wordt, als je een bepaalde layout wil. Ook als je content groot wordt, krijg je scrollbalken over je layout, of de content loopt door onder de afbeelding.
Het voordeel van slicen is dat iemand steeds meer krijgt te zien van je site, hij wordt geleidelijk geladen.
In PS je layout maken, dus als plaatje en dan in Imageready slicen in Optimized mode en dan lekker slicen.

Hoe kan slicen nou niet lukken.
Je moet niet in PS slicen... Je moet plaatje voor plaatje gewoon exporteren, en daat met html + css zelf in elkaar coden, mocht het niet lukken zou je het gewoon hier kunnen posten wat er precies fout gaat.
En als jet dan nog niet lukt moet je misschien de layout wat simpeler maken, of meer in html + css gaan verdiepen.
@Maikel : thnx voor die tutorial

@Kalle: ik slice eigenlijk op een verkeerd manier :) , ik crop altijd stukken en die maak ik dan in xhtml en css...maar dat werkt nu dus niet echt....

@Arian: html en css kan ik al prima alleen gaat het nu mis en ik zou niet weten waar, de code pasten kan nu ff niet, ik zit op school :P

In ieder geval bedankt voor de tips!

Reageren