Hallo allemaal,

ik zag het script van Peter Somhorst hier staan en heb dat meteen gebruikt voor een pulldown, althans geprobeerd het werkend te maken. Het is echter een grote puinhoop geworden:

echo "<form action=\"index.php?id=8\" method=\"post\">\n";
		 echo "Naam:<br>\n";
         echo "<input type=\"text\" name=\"behandeling\" class=\"box\" size=\"50\"><br>\n";
		 echo "Prijs:<br>\n";
         echo "€ <input type=\"text\" name=\"prijs\" class=\"box\" style=\"text-align:right;\" size=\"5\"><br>\n";
		 echo "Omschrijving (optioneel):<br>\n";
         echo "<textarea cols=\"50\" rows=\"4\" name=\"omschrijving\" class=\"box\"></textarea><br><br>\n";
		 echo "Pagina:<br>\n";
	     echo "<select name=\"pagina\" class=\"box\" onChange=\"if(this.options[this.selectedIndex].value != 'Pedicure/manicure'){ toggle('Pedicure/manicure', 'display', 'hide') } if(this.options[this.selectedIndex].value != 'Massages'){ toggle('Massages', 'display', 'hide') } if(this.options[this.selectedIndex].value != 'Schoonheidsbehandelingen'){ toggle('Schoonheidsbehandelingen', 'display', 'hide') } if(this.options[this.selectedIndex].value != 'Permanent make-up'){ toggle('Permanent make-up', 'display', 'hide') }\">\n";
		 echo "<option value=\"\"></option>\n";
	     echo "<option value=\"Pedicure/manicure\">Pedicure/manicure</option>\n";
	     echo "<option value=\"Schoonheidsbehandelingen\">Schoonheidsbehandelingen</option>\n";
	     echo "<option value=\"Massages\">Massages</option>\n";
	     echo "<option value=\"Permanent make-up\">Permanent make-up</option>\n";
	     echo "</select><br><br>\n";
		 echo "Categorie:<br>\n";
         echo "<select name=\"categorie\" class=\"box\"><br>\n";
		 echo "<option value=\"\"></option>\n";
		 while($cat = mysql_fetch_array($cat_r)) {
		    echo "<option value=\"".$cat['id']."\" id=\"".$cat['pagina']."\">".$cat['naam']."</option>\n";
		 }
		 echo "</select><br><br>\n";
         echo "<input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Toevoegen\" class=\"box\">";
         echo "</form>";

Het is dus de bedoeling dat het bovenste pulldown menu bepaald wat het onderste weergeeft. Het onderste wordt dynamisch gevuld en heeft 2 items met hetzelfde id (wat volgens mij niet kan maar ik wist geen andere manier), een voorbeeld vind je hier: http://azzora.tmwebdesign.nl/index.php?id=8

Het is normaal een beveiligde pagina maar heb hem even opengesteld vandaar dat het formulier niks kan submitten.

Heeft misschien iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Thomas
Is dit niet gewoon hetzelfde als [google]chained select[/google]?

Want dat staat uitgebreid op internet beschreven :)
Jelmer schreef op 18.10.2006 12:27
Is dit niet gewoon hetzelfde als [google]chained select[/google]?

Want dat staat uitgebreid op internet beschreven :)

Dat is inderdaad wat ik bedoel, alleen wil ik er nog dynamische inhoud in hebben, even proberen of dat gaat lukken

Reageren