ik zag het script van Peter Somhorst hier staan en heb dat meteen gebruikt voor een pulldown, althans geprobeerd het werkend te maken. Het is echter een grote puinhoop geworden:
echo "<form action=\"index.php?id=8\" method=\"post\">\n";
echo "Naam:<br>\n";
echo "<input type=\"text\" name=\"behandeling\" class=\"box\" size=\"50\"><br>\n";
echo "Prijs:<br>\n";
echo "€ <input type=\"text\" name=\"prijs\" class=\"box\" style=\"text-align:right;\" size=\"5\"><br>\n";
echo "Omschrijving (optioneel):<br>\n";
echo "<textarea cols=\"50\" rows=\"4\" name=\"omschrijving\" class=\"box\"></textarea><br><br>\n";
echo "Pagina:<br>\n";
echo "<select name=\"pagina\" class=\"box\" onChange=\"if(this.options[this.selectedIndex].value != 'Pedicure/manicure'){ toggle('Pedicure/manicure', 'display', 'hide') } if(this.options[this.selectedIndex].value != 'Massages'){ toggle('Massages', 'display', 'hide') } if(this.options[this.selectedIndex].value != 'Schoonheidsbehandelingen'){ toggle('Schoonheidsbehandelingen', 'display', 'hide') } if(this.options[this.selectedIndex].value != 'Permanent make-up'){ toggle('Permanent make-up', 'display', 'hide') }\">\n";
echo "<option value=\"\"></option>\n";
echo "<option value=\"Pedicure/manicure\">Pedicure/manicure</option>\n";
echo "<option value=\"Schoonheidsbehandelingen\">Schoonheidsbehandelingen</option>\n";
echo "<option value=\"Massages\">Massages</option>\n";
echo "<option value=\"Permanent make-up\">Permanent make-up</option>\n";
echo "</select><br><br>\n";
echo "Categorie:<br>\n";
echo "<select name=\"categorie\" class=\"box\"><br>\n";
echo "<option value=\"\"></option>\n";
while($cat = mysql_fetch_array($cat_r)) {
echo "<option value=\"".$cat['id']."\" id=\"".$cat['pagina']."\">".$cat['naam']."</option>\n";
}
echo "</select><br><br>\n";
echo "<input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Toevoegen\" class=\"box\">";
echo "</form>";
Het is dus de bedoeling dat het bovenste pulldown menu bepaald wat het onderste weergeeft. Het onderste wordt dynamisch gevuld en heeft 2 items met hetzelfde id (wat volgens mij niet kan maar ik wist geen andere manier), een voorbeeld vind je hier: http://azzora.tmwebdesign.nl/index.php?id=8
Het is normaal een beveiligde pagina maar heb hem even opengesteld vandaar dat het formulier niks kan submitten.
Heeft misschien iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Thomas