Ik heb een plaatje
en waar je een beetje gestippelde kleur ziet (rechts) daar wil ik dat hij automaties de achtergrond kleur maakt van waar het plaatje staat. Bij dit plaatje is het bijv. wel:
Weet iemand hoe ik dit moet doen?
Een transparante achtergrond dus.. sla het plaatje op als gif of png (jpg ondersteunt geen transparantie) Afhankelijk van het programma dat je gebruikt, PSP, PSCS2 of Fireworks geven allen een venster waarbij je kan kiezen wat transparant moet worden. Selecteer daar het wit, (moet je wel bij opletten dat je witte letters misschien ook transparant worden, dus daarvoor de kleur een beetje aanpassen) en sla hem op.
Zou moeten werken.
Ik zelf heb daar voor Paintshop pro 7 en Animation shop 3 van Jasic Software, niet aaltijd evenhandig om mee te werken. Maar na een beetje klote kun je met de 2 programmas toch het resultaat behalen wat je wilt :). (als je .gif in Paint Shop pro 7 opslaat terwijl er een trasparante achtergrond bij zit word die wit, doe je dit in Animation Shop 3 dan krijg je wel een transparante achtergrond.).
Wil je die rode stippels op het witte als achtergrond? Dat kan --> 10 x 10 pixel daar maak je dat met pentool, sla je op en je zet in je body, html { background: #fff url(bg_plaatje.gif) top right repeat;}
Als je er een plaatje overheen wilt plaatsen zoals dat plaatje van phphulp, dan moet je z-index plaatsen met de zelfde hoogte en breedte als het plaatje en dan op transparant zetten.