hoi.

ik heb gehoord dat je vanaf je 17de pas je scooter rijbewijs mag halen ...
dat het veranderd was ofzo . ik heb gehoord dat ze er wel mee bezig waren .. wie weet het of het ook echt is gebeurd ? want ik ben 15 en ik word 16 februari 16 en dan wil ik natuurlijk een scooter halen want ik woon op het platteland want ik moet anders 12km fietsen naar school , en gelofo mijn dat is geen pretje in de winter.
wie heeft dit ongeveer gevolgd ?
Vanaf je 17 daar heb ik nog niks van gehoord volgens mij blijf dat gewoon 16.
Ik heb wel gehoord dat ze vanplan waren je autorijbewijs naar je 17de verplaatsen en dat je mag rijden met begelijding tot je 18de.
@ Robin, dat is volgens mij helemaal onzin.
Ze wouden inderdaad bromfiets vanaf 17e doen maar volgens mij is dat niet officieel. Anders bel je in februari na een rijschool of je mag beginne voor bromfiets of dat t vanaf 17e is.
12 km fietsen valt ook nog best wel mee. Wel klote als het vriest of heel hard regent maar ja, wordt je hard van :P
@ Jason, blijf rustig :) ookal ben ik het wel met je eens.. Maar je moet sinds 1 oktober 2006 17 zijn voor je "rijbewijs".. dus je hebt pech!

ik moet anders 12km fietsen naar school

Slap excuus.. Er zijn zat mensen en die moeten zo'n 17 a 20 km.. dus je bent heus geen "apart geval" ;)
het is gewoon dat je 16 moet zijn hoor

staat gewoon op die site
12 km, ik moet elke dag 20 km op de fiets, niks bus of trein (of scooter ookal ben ik (sindskort) 17). Zo ver is dat dus niet, ten tweede is een eindje fietsen helemaal niet slecht voor je hoor.

Ik zou dus zeggen, bespaar je de aanschaf van een scooter/brommer en spaar nog even door voor een auto.

zeker voor een "plattelandsjongen" moet die 12 km wel te overleven zijn lijkt mij zo.

en ja, ik weet dat je fikken er zowat afvriezen in de winter, en het daarna opwarmen ook geen pretje is, maar op een brommer of scooter heb je dat net zo goed. Dus dat je om die reden zo'n ding wilt slaat nergens op.
en ja, ik weet dat je fikken er zowat afvriezen in de winter, en het daarna opwarmen ook geen pretje is, maar op een brommer of scooter heb je dat net zo goed. Dus dat je om die reden zo'n ding wilt slaat nergens op.
Op zich valt het met de kou wel mee, mits je goeie handschoenen en een dikke jas hebt. Het voornaamste probleem is dat je veel harder valt als het een beetje glad is ;)

Edit:
Volgens het CBR is er wel wat veranderd - de voornaamste verandering is dat je nu in plaats van een certificaat een rijbewijs krijgt - maar over het verhogen van de leeftijd kan ik niets vinden (ook zo gauw niet in de daarover gaande wetten en aanvullende regelgeving).

*spuit 11*: Luke Banning had al een link geplaatst naar de website van het CBR.
Mooi, je vraag is meerdere malen beantwoord. Ik sluit deze topic af voordat er off-topic wordt gediscussieerd over hoe off topic je mag gaan in een off-topic forum.

Reageren