Ik heb een news systeem op mijn site staan. Maar als ik op edit klik, dan laat ie me de tekst in formulieren zien, maar dan staan er plotseling html karakters in zoals <br \>. Op zichzelf is dat niet erg, maar mensen die de rechten hebben om newsitems te maken/editen/deleten, en die niets van html kennen, kunnen zich daar serieus aan storen. Dit is dan nog niet het ergste. Als ik dan op submit druk, en daarna opnieuw ga editen, zijn die <br \>'s verdubbeld in aantal.

Het form ziet er zo uit:

<?
echo'
<form action="' .$_SERVER['REQUEST_URI']. '" method="post">
Titel:<br>
<input type="text" name="newstitle" size="40" value="'.$row['newstitle'] . '" /><br />
Introductie:<br>
<textarea name="news_short" rows="5" cols="40">'.nl2br($row['news_short']) . '</textarea><br />
The actual news:<br>
<textarea name="news_long" rows="9" cols="40">'.nl2br($row['news_long']) . '</textarea><br />
<input type="submit" name="submit" value="Submit" size="20" />
</form>';
?>

Hoe krijg ik dit weg?
Mvg Jens
Hmm... ik weet niet waarom je in een Textarea nl2br zou doen. een newline word in een textarea al een newline dus haal die nl2br weg en dan ben je klaar.
de <br \>'s blijven staan in het formulier
Staan die <br> is de tabel dan? (van Mysql)
Ik doe nl2br altijd op het eind pas bij het weergeven. dus die staan niet in de tabel. als je dat doet heb je hier ook geen last van
ik zal es een kijkje nemen, ik denk er juist aan dat ik een fout kan hebben gemaakt met op subhmit te drukken :o
i love you mate;)

stomme fout van mij :o
Haha ;) Kan iedereen gebeuren.

(opvul post, want dit is mijn 2000e!!! :) )
haha ;-)
proficiat:p
zal wel nie lang meer zijn :D
Jah, want dit is nummer 2001, haha ^^
zie je wel:p

Reageren