Ik heb deze vakantie een site gemaakt, en alles is oke eigenlijk (op wat kleine foutjes na die ik aan het wegwerken ben) Maar het grote probleem is dat ik echt niet zou weten welk lettertype met welke kleur nou het beste past op mijn website...

En dan nog een vraag, over het openen van andere websites. Als ik een link heb staan op mijn website naar een andere website is het dan beter om die in een nieuw venster te laten openen of is het beter om die in hetzelfde frame te openen?
Over kleuren kan je hele verhalen houden, maar over het algemeen kan je zeggen dat de kleur die tegenover de achtergrondkleur staat in de kleurencircel het beste leesbaar is.

Met deze kleurencircel kan je leuk spelen, die geeft ook zelf wat suggesties.

Voor het lettertype voor de tekst heb je niet zoveel keuze, daar is de belangrijkste keuze of je serif of sans-serif wil. Tekst in plaatjes is af te raden, maar voor een logo bijvoorbeeld wel een goede mogelijkheid en dan heb je natuurlijk een veel ruimere keuze.

als we je site even kunnen zien, kunnen we even kijken in wat voor stijl het is en daar je lettertype op baseren, daarnaast kan je zoals Boaz al zegt beter geen plaatjes van text maken, niet alleen omdat de laadtijd dan heel lang is, maar ook google kan je lastig vinden. Maar voor je logo en (sub)headers kan het wel goed. Zorg wel dat je hem een label geeft voor google...
tom vd schreef op 21.10.2006 13:51
En dan nog een vraag, over het openen van andere websites. Als ik een link heb staan op mijn website naar een andere website is het dan beter om die in een nieuw venster te laten openen of is het beter om die in hetzelfde frame te openen?
Er zijn voorstanders van en er zijn tegenstanders van.

Lees eens dit artikel + reacties en trek je eigen conclusie.

Mijn voorkeur: Externe websites in een nieuw venster
Nog wat kleine andere dingetjes, je hebt een aantal warnings die er heel makkelijk uitgehaald kunnen worden, dat zou ik ff doen. Staat wat netter ;)
http://validator.w3.org/ volgens mij
ja goeie morgen, ze vragen eerst om 20 codes in je html te zetten voordat ze iets kunne doen, daar heb ik geen trek in orh :P

mjah weet dat er warnings inzitte.. vooral in dat nieuwssysteem (nieuwsartikel.php) maar dat heb ik in het forum PHP gezet, of iemand dat wil controleren...

Ik ben gewoonweg meer geintresseerd in het designen van een website (met progamma's als photoshop etc) dan codes als PHP...

Reageren