Ey allemaal,

Ik heb een vraag over flash. Bij flash elementen in websites komt er altijd een soort van grijze rand om het deel te staan en als je erop klikt is hij geactiveerd.

Bestaat er iets om dit automatisch te laten afdwingen voor iedereen die je website bezoekt? Want het is behoorlijk lastig.

Ik heb wel eens websites bezocht waarbij dit niet hoefde, dus er is volgens mij wel een oplossing :o

Bvd,
Me
Google ff naar SWFObject of Flash UFO.
Het eolas patent vereist dat je op een flash object moet klikken voordat het gebruikt word.

Door het flash object via javascript in je site te zetten, hoefd dit niet meer :)
Je kan het ook gewoon instelling in Internet Optie's van IE. Waarschijnlijk verandert het dan ook wel in FF(als je dit gebruikt).

Zie:

Internet Optie's => Beveiliging => Aangepast Niveau => Uitvoeren van scripts En dan kijken wat er op "Vragen" staat...

Kan ook zijn dat dit een andere categorie is.

[edit]ps Hier in huis meerdere pcs staan, waarvan slechts de helft vraagt om activering van flash bestanden, dus ligt (ook) aan instellingen...[/edit]
@ gwaxys, je Microsoft link werkt niet "The system cannot find the file specified."
Het kan met javascript.

Het is inderdaad een bug genoemd: EOLAS BUG ofzoiets

hier en hier zie je de oplossing. Je moet het met javascript doen.
Interessant leesvoer, bedankt voor de link. Dit is ook een heel aardige manier om flash sites met google te laten werken (gewoon een divje met inhoud vervangen zodra het geladen wordt).

<!-- flashloader.js //-->
window.onload = function(){
// als het document geladen is start er een funktie
// heeft hetzelfde effect als <body onload="funktie()">
// de funktie krijgt hier echter geen naam
 if(window.ActiveXObject){
// methode om te zien of we met Internet
// explorer te maken hebbben
  var flashObj = document.getElementById('naam van de id in je object-tag');
// definieren welk object we gaan aanpassen
  flashObj.outerHTML = flashObj.outerHTML;
// object aanpassen.
 }
}

en dan in je head <script language="JavaScript" src="flashloader.js"></script>

[edit]
Zou je niet dmv van een focus functie naar het flash object hetzelfde kunnen bereiken?

Reageren