Hello,

ik heb een klein flash programmaatje dat dat variabelen doorstuurt naar een php scriptje om een mailtje te sturen. Het lukt me echter niet om de speciale characters zolas é en ç enzo door te sturen. Volgens mij ligt het niet aan flash dus moet het aan dat php scriptje liggen. Heeft er iemand en idee hoe je de waarden die je binnekrijgt met een POST variabele behoud zoals ze doorgestuurd zijn? (met de é,à, enzovoort dus)
Bedankt!
bedankt voor je tip!
Ondertussen heb ik dit probleem op een andere manier opgelost :
in de header van het emailbericht heb ik <?"Content-Type: text/plain;\r\n charset=UTF-8\r\n"?> toegevoegd

Nu zit ik met een ander probleem dat een beetje op hetzlefde neerkomt, maar toch vind ik het niet :

flash roept op een bepaald moment een php scriptje op, dat op zijn beurt een xml produceert. Tekens als é en è verschijnen echter als vraagtekens in deze xml. Ik veronderstel dat ik dit kan oplossen door volgende lijntje in het begin van mijn xml te zetten :
'<?xml version=1.0 encoding=UTF-8?>'. Maar het grote probleem is dus nu dat ik dit er niet inkrijg, omdat de einde '?>' string altijd geinterpreteerd wordt als 'einde van php code', terwijl er natuurlijk nog veel achter komt. Mijn vraag is dus nu hoe ik dat lijntje erbij kan krijgen??????
Ik heb al geprobeerd om het zo te doen : <?xml version=1.0 encoding=UTF-8?\>, maar dan kan de xml niet gelezen worden door flash omdat de \ blijft staan.....
radeloos hier :(
Sluit ervoor php en ga dan verder met <xml en open dan weer <?php
Dus zo:

<?php
//code php hiero
?>
<?xml
/*hier je xml*/
?>
<?php
//verder met je php code
?>
bankt voor je tip, maar in mijn situatie kan ik deze manier niet toepassen. Dit omdat ik werk met één php bestand, dat naargelang de waarde van een post variable, doorgestuurd vanuit flash, een andere xml genereert en deze dan echoot naar flash.
Dus er wordt een xml gemaakt en opgeslaan in een variabele $xml, en deze wordt dan teruggestuurd, dus moet ik natuurlijk ook die encoding in die variabele krijgen, en dat gaat niet als ik php ervoor sluit he.

Mischien ligt het ook aan de 'collatie' in de database, waar alle info staat die in de xml opgenomen wordt.
k Zal hier eens een topic rond openen in de mysql sectie van dit forum, misschien heeft het toch daarmee te maken.

Reageren