Hallo,

Ik gebruik (ga gebruiken) TinyMCE en ik wil graag niet ene standaard-knoppen-pakket (als je begrijpt wat ik bedoel), maar een zelf samengesteld pakket. Uit de handleiding van TinyMCE wordt ik niet wijzer.
Iemand een idee?

Groeten,
Jonathan
Je vorige vraag was: welk CMS en nu blijkt dat je met TinyMCE werkt? Maar goed, voorbeeldje van een configuratie:

<script language="javascript" type="text/javascript">
	tinyMCE.init({
		mode : "textareas",
		theme : "advanced",
		language : "nl",
		plugins : "advhr,advimage,advlink,autosave,contextmenu,emotions,flash,iespell,insertdatetime,paste,preview,print,save,searchreplace,table,zoom",
		theme_advanced_buttons1_add_before : "save,separator",
		theme_advanced_buttons1_add : "fontselect,fontsizeselect",
		theme_advanced_buttons2_add : "separator,insertdate,inserttime,preview,zoom,separator,forecolor,backcolor",
		theme_advanced_buttons2_add_before: "cut,copy,paste,pastetext,pasteword,selectall,separator,search,replace,separator",
		theme_advanced_buttons3_add_before : "tablecontrols,separator",
		theme_advanced_buttons3_add : "emotions,iespell,flash,advhr,separator,print",
		theme_advanced_toolbar_location : "top",
		theme_advanced_toolbar_align : "left",
		theme_advanced_path_location : "bottom",
		plugin_insertdate_dateFormat : "%Y-%m-%d",
		plugin_insertdate_timeFormat : "%H:%M:%S",
		content_css : "../johnvanderschaaf.css",
		apply_source_formatting : true,
		extended_valid_elements : "a[name|href|target|title|onclick],img[class|src|border=0|alt|title|hspace|vspace|width|height|align|onmouseover|onmouseout|name],hr[class|width|size|noshade],font[face|size|color|style],span[class|align|style]",
		external_link_list_url : "example_data/example_link_list.js",
		external_image_list_url : "example_data/example_image_list.js",
		flash_external_list_url : "example_data/example_flash_list.js"
	});
	</script>
<script language="javascript" type="text/javascript">
tinyMCE.init({
	mode : "textareas",
	theme : "advanced",
	theme_advanced_buttons1 : "bold,italic,underline,separator,justifyleft,justifycenter,justifyright,justifyfull,separator,fontselect,separator,fontsizeselect",
	theme_advanced_buttons2 : "bullist,numlist,separator,cut,copy,paste,separator,undo,redo,separator,link,unlink,separator,help,charmap,emotions",
	theme_advanced_buttons3 : "",
	apply_source_formatting : true,
	language : "nl",
	theme_advanced_fonts : "Arial=arial;Comic Sans MS=comic sans ms;Tahoma=tahoma;Verdana=verdana;Courier New=courier new;Lucida Console=lucida console;Viner Hand ITC=viner hand itc",
	plugins : "emotions"
});
</script>

Zo kun je elke knopregel helemaal apart instellen.
@(Her)Jan:
THNX!!! :-)

@Jan:
Ja, als ik mijn eigen CMS zou gaan gebruiken, denk ik aan TinyMCE, maar in het vorige topic bedoel ik een CMS systeem, niet een WYSIWYG editor. ;-)
TinyMCE heeft een van de beste handleidingen die ik ooit gezien heb, misschien moet je daar toch nog maar eens een blik op werpen :) tis erg uitgebreid, maar op een positieve manier
TinyMCE heeft wel 1 groot nadeel ten opzichte van FCKeditor. Je kunt er niet zelf plaatjes mee uploaden. Daar moet je een extra module voor aanschaffen.

Het zou kunnen dat ze dat inmiddels aangepast hebben, maar de laatste keer dat ik dat checkte was het nog niet zo.
Ok, ik gebruik wel FCKeditor. Maar nu weer een vraagje: hoe kan je daar knoppen kiezen? (Ik zal zelf wel eventjes in de handleiding kijken).
En weet iemand nog een goede CMS?
Jan Koehoorn schreef op 23.10.2006 12:40
TinyMCE heeft wel 1 groot nadeel ten opzichte van FCKeditor. Je kunt er niet zelf plaatjes mee uploaden. Daar moet je een extra module voor aanschaffen.

Het zou kunnen dat ze dat inmiddels aangepast hebben, maar de laatste keer dat ik dat checkte was het nog niet zo.

is nog niet zo, maar je kan daar erg gemakkelijk zelf een stukje bijbouwen waarin je dit doet. Beetje een half uurtje naar de javascript turen en je bent er al wel eigenlijk.

edit: voorbeeldje

dit is in half uurtje erbij gezet, ga dus niet dat pakket kopen
weet iemand hoe ik FCKeditor aan de praat krijg, want als ik m installeer zoals zij zeggen zie ik geen plaatjes. Vaag :S
FCKeditor is gewoon alles uploaden, een instance maken van het object met de locatie naar de FCKeditor map en klaar.

Reageren