Ik kan al redelijk overweg met PHP, maar ik zoek om er nog wat beter mee overweg te kunnen zoek ik een paar goede TUTS. Weet iemand nog wat goede tuts? (kom niet aan met vind het op google want dat weet ik maar andere weten misschien echt goed).
bijvoorbeeld hoe je een kaart maakt voor een spel waar je andere spelers kan zien(zoals bij travian). of een het dorpje maken waarbij je plaatsen hebt waar je op kan klikken en dat je er dan een gebouw neer kan zetten. Herjan heeft daar ook al klein beetje mee geholpen:)
Het kan natuurlijk wel met PHP, maar reken maar dat dat aardig wat eisen gaat stellen aan je server.
Maar inderdaad, voor spelletjes is PHP niet echt ideaal, tenzij je graag 'criminalz' speelt, van die tekst-spelletjes.
maar is er niet iets wat je naast spelletjes ook wel interesseert? Ikzelf bijvoorbeeld verdiep mijzelf het liefst in het zo makkelijk mogelijk maken van het scriptwerk voor mijzelf door allemaal classes te maken die bijvoorbeeld de afhandeling van data naar de database voor zich nemen.
Hiermee zou ik dan weer dingen zoals een weblog, of een forum kunnen maken. Nu zijn van die al een heleboel, dus dat is eigenlijk alleen leuk voor jezelf.
Maar als je niets te doen hebt, in dit topic staat nog een idee van mij dat ik nog eens wil maken. Ga je gang! Maak een pingback-klasse. Wat je ervan leert? Weblogs, klassen, controleren van gegevens, http-request uitvoeren. En voor de pingback-service (de site die alle aanvragen opvangt) kan je je nog gaan bezig houden met het sorteren, groeperen en weergeven van grote hoeveelheden gegevens op een zo'n fancy mogelijke manier ;)
Ik snap natuurlijk wel dat je dat niet zomaar even kan doen, maar dat is een uitdaging waar je naar mijn idee veel van kan leren.
Maar eerst het afhandelen van formuliertjes en het controleren van hun gegevens, maken van functies, en later klassen. Eventueel nog een teller, of beter, een grafiek van alle bezoekers per dag over de afgelopen maand met GD...
Ik denk dat je voor dit alles wel informatie op PHPhulp kan vinden.