Ik ben op zoek naar een FreeWare tooltje wat aparte Folders binnen Windows XP locked. Zodat bijvoorbeeld mijn Financiele gegevens achter een beveiliging zitten, ik kan deze beveiliging wel invoeren per Document maar een Complete map lijkt mij een Stuk handiger.

Ik ben al op de hoogte van Programma's als:
- Folder Guard XP
- EverStrike Lock Folder XP

Maar dit is geen freeware.

Heeft iemand verder nog aanraders (ShareWare is ook welkom ben eigenlijk wel benieuwd hoe groot de markt voor Folder Lock Software is)?

PS. Er zijn zat gelijksoortige tooltjes te vinden met sites als Download.com maar vele werken niet naar behoren dus ben eigenlijk benieuwd welke jullie zoal in gebruik hebben (gehad).
Je kan de beveiliging toch gewoon instellen per gebruiker, in Windows zelf, probleem opgelost?
Nee want wanneer ik dan iemand anders "even zijn mail laat checken" en deze gaat rond zoeken in het systeem kan hij dus toegang krijgen tot deze mappen, ga voor dit soort geneuzel geen Guest Account of iets dergelijke aanmaken.
Een gast account moet je niet eens aanmaken, die moet je enkel nog activeren. Ik weet geen programma zoals jij wil, ik vind het een slecht idee om hier extra belastende software voor te gebruiken, als het reeds in Windows zit ingebakken.
Rafael, windows XP is niet te vertrouwen in dat soort dingen. En je belast je computer meer met een gast account...

ik ga even voor je kijken junkie
Jason de Ridder schreef op 24.10.2006 15:34
Rafael, windows XP is niet te vertrouwen in dat soort dingen. En je belast je computer meer met een gast account...

ik ga even voor je kijken junkie

Om gewoon "mail te checken" voldoet dit prima. Of dat meer belast of niet, bepaal je zelf.
deze misschien...
of hier op googlen misschien?
My Private Files (Acrom Corporation), Folder Lock (New Softwares) en Lock it and Protect Pro (Sane Group).
Je hebt met geen van bovenstaande zelf ervaring?
nee ik heb het niet nodig, maar je kan het altijd proberen toch? wat je ook kan doen is er een rar file van maken en die beveiligen...
Jamaar dan verlies je bij bijvoorbeeld Screenshots en dergelijke de mogelijkheid om met de pijltjes toetsen foto voor foto te bekijken in een bepaalde viewer :).

Reageren