Ik heb inmiddels al een tijdje over de website gesnuffeld, maar ik kom eigenlijk niet datgene tegen waarnaar ik op zoek ben.

Ik ben op zoek naar een script (op zich heb ik deze wel al gevonden, maar niet helemaal naar wens) waarbij ik dus uit enkele dropdown menus keuze kan maken waarbij de eerste altijd de selectie in de tweede bepaalt.

Bijvoorbeeld: Nokia --> in de 2e dropdown kan je dan kiezen uit een 6230 en een 7360. De derde moet de provider weergeven (weer volop keuze dus) en de vierde en laatste moet de gewenste abonnementsvorm weergeven (ook weer afhankelijk van de provider dus)

Nu wil ik aan de hand van deze ingevoerde waardes door de gebruiker een prijs laten berekenen. Op zich zijn de toestellen een vaste waarde en hebben de abonnementen ook een afzonderlijke waarde. Deze twee wil ik dus door een PHP script bij elkaar op laten tellen waarna er een waarde op het scherm verschijnt.

Kan iemand mij verder helpen of heeft hier reeds al een script voor liggen? Je zou er mij erg mee helpen!
Hoe ziet je datamodel (de structuur van je database) eruit. Hoogstwaarschijnlijk kun je alle berekeningen gewoon door mysql laten uitvoeren.
Als je het met variabele dropdowns wil maken, zou ik javascript gebruiken... Als je mijneskjuel gebruikt. kan je SELECT SUM(prijs1,prijs2) AS subtotaal FROM tabel.
uit fetch array krijg je dan --> (bijv: )$row['subtotaal'];
Jason heeft gelijk, de dropdowns is het mooist/best als je die doet met Javascript(JS) (ICM MySQL).
Ik neem aan dat je zoiets bedoelt als op AutoTrack.nl, met de automerken en typen.

Het kan ook zonder JS, maar dan krijg je elke keer een refresh van de pagina waar je op werkt. Met JS is wel een stuk ingewikkelder, maar het resultaat wordt meteen een stuk mooier.

En voor het rekenen, dat kan zoals Jason al zei gewoon vanuit SQL, omdat dat verreweg de snelste methode is. (met een kleine tabel nauwelijks merkbaar, maar als de tabel nogal groot wordt, dan merk je het wel)
Ik ben er even mee bezig geweest met het bovenstaande, maar zoals Robert al aangeeft wordt het script langzaam indien je dus erg veel data hebt. In mijngeval is dat dus ook zo. In feite worden alle beschikbare abonnementen aan alle beschikbare GSM's gekoppeld. Als je dus 1 GSM hebt met de mogelijkheid van meer dan 50 abonnementen dan wordt dat nogal een behoorlijk script en moet er veel gerekend worden. Is er geen snellere manier?
Stel je tabel lijkt hierop:

ABBONNEMENT
ID
Provider
Maandprijs
Duur
Toestelkorting

TELEFOONS
ID
Merk
Type
Losse_prijs