Ik was wat aan het brainstormen over een navigatie, en ik dacht eventueel om deze verticaal te typen.... Dus, leesbaar van onder naar boven... Big nono, of heeft het wel potentieel volgens jullie? De bedoeling is dus om een verticaal menu te creëren, en dan lijkt een verticaal geschrift me het mooist. Horizontaal typen, en letters onder elkaar is ook mogelijk, maar hoe zit het in deze gevallen met de bruikbaarheid? Is zoiets wel duidelijk?
Dat hangt denk ik van de padding af, zolang je ook het contrast redelijk groot maakt en de kolommen waarin de links staan niet te dicht op elkaar zet moet het toch redelijk leesbaar zijn.
Je kan het ook gewoon proberen en dan hiet weer ff posten, dan kan iedereen een mening geven of het duidelijk is of niet.
Niet helemaal, ik snap niet wat je met bruikbaarheid bedoelt, De bruikbaarheid als in duidelijkheid voor de bezoekers of voor de bruikbaarheid van het maken van een verticaal geschrift? dus niet hoeven draaien (volgens mijn kan dat met css, maar kweet niet zeker)
Voor de duidelijkheid van de bezoekers weet ik het niet, maar jij wil wat anders dan andere, en dan is het voor de meeste bezoekers al zoeken waar ze het kunnen vinden, dus het is maar een klein stapje extra voor de bezoekers om ook 'schuin' te lezen.
Ik zou voor de rechter gaan, die kan je teminste goed lezen, alleen zou ik even spelen met de ruimte tussen je letters en blokletters gebruiken door de leesbaarheid.
mensen lezen altijd van links naar rechts dus als je alles -90 draait leest iedereen van beneden naar boven, iedereen kan het automatisch. ik gebruik het altijd op mijn bouw-tekeningen. en het gaat altijd goed. dus gewoon lekker doen!