Wanneer ik een pagina bezoek op mijn server, en die pagina is ssl encrypted, krijg ik de melding dat er verschillende dingen niet kloppen. Hoe kan ik er voor zorgen dat die melding niet meer komt? (bijv goede instellingen openssl.cnf?)

Ik gebruik: apache 2.0.40, mod_ssl en openssl 0.9.7a (Red Hat Linux, CC2.2)

p.s. Internet Explorer geeft die melding, Firefox blockt de pagina helemaal

Edit: sorry voor de webdesign-topic, maar ik weet niet waar ik hem anders moet plaatsen....
oh ja, kijk voor een voorbeeld op eurovisiononline.nl onder de sectie fotoservice->on-line
als je op details klikt, zie je uitgegeven aan: localhost.localdomain

en uitgegeven door is ook hetzelfde.. ik denk dat je in een config file van de ssl module (als die eris) deze moet aanpassen naar je eigen domein..
ehhh, ja. Dat was mijn vraag nou juist.. Zo ver was ik ook al
het is me gelukt dankzij linuxquestions.org (waar anders)

www.linuxquestions.org

Step one - create the key and request:

openssl req -new > new.cert.csr

Step two - remove the passphrase from the key (optional):

openssl rsa -in privkey.pem -out new.cert.key

Step three - convert request into signed cert:

openssl x509 -in new.cert.csr -out new.cert.cert -req -signkey new.cert.key -days 1825

Step four - copy the cert and key to the appropriate places

cp new.cert.cert /etc/apache/ssl.crt/server.crt
cp new.cert.key /etc/apache/ssl.key/server.key

Nu doet hij het gedeeltelijk, je kunt op eurovisiononline.nl op twee manieren komen: met www en zonder de www. Met de www werkt hij niet, dus ik maak wel even een redirect. Dat is het probleem niet. Omdat ik het certificaat zelf heb geconstrueerd, blijft hij errors geven (ik ben blijkbaar een non-trusted company). Ik ben natuurlijk niet van plan om euries te dokken voor zo'n certificaat, dus is er geen andere oplossing? Of werkt het altijd zo met ssl? Ik kan me herinneren dat ik bij gmail geen schermpje kreeg met een waarschuwing, terwijl zij ook ssl gebruiken.

Reageren