Ik heb wel eens gezien op een site dat je kon typen in een selectbox, en dat de naam die je intypte automatisch werd opgezocht in de selectbox.

is er iemand die weet hoe dat gemaakt moet worden of toevallig ook zo'n script heeft liggen.

al vast bedankt
iemand hier nog een reactie op?? (BUMP)

en ik bedoel niet het auto aanvullen in IE OF FF
Je bedoelt zoiets als op www.ns.nl dat ie automatisch het station zoekt. Ik denk dat dit een javafunctie is want PHP is niet clientgericht
nee. het moet gebruikt worden voor een klanten systeem. dat als je de eerste letters intypt dat je dan automatisch de namen te zien krijgt.

misschien dat het met ajax moet. maar daar heb ik niet zo veel verstand van
dat is toch sowieso zo? en anders krijg iets a la ns.nl
Zoek op Google eens naar [google]javascript combobox[/google]. Er zijn met die hele web 2.0 hype een heleboel van bedacht en gemaakt, ieder met zijn eigen voor- en nadelen.
Is het misschien een idee om een <input> te gebruiken, als je waardes wilt invullen en dan met php de waardes uit de db 'aflezen':

<?php
$sql = "SELECT * FROM blabla";
$result = mysql_query($sql);
?>
<form name="form" method="post" action="<?= $_SERVER['$PHP_SELF']; ?>">
  <div align="left">
    <table border="0" width="98%" cellspacing="1">
      <tr>
        <td width="12%">blabla</td>
		<td width="88%">
                                   <select name="blabla" size="1">
                                      <?php
                                         while ($row = mysql_fetch_assoc($result))
                                         {
                                            echo "<option>" . $row["blabla"] . "</option>\n";
                                         }
                               </tr>
   </table>
</form>
?>

Jelmer schreef op 02.11.2006 15:15
Zoek op Google eens naar [google]javascript combobox[/google]. Er zijn met die hele web 2.0 hype een heleboel van bedacht en gemaakt, ieder met zijn eigen voor- en nadelen.

dankje jelmer dit is wat ik zocht
jah maar wat jij bedoeld is hetzelfde als ik bedoel. je moet een while loop creeren in je option values ofzo en op het hele object gooi je een javascript functie
Waar jij het over hebt is AJAX.

Ajax is javascript en vraagt als het ware realtime informatie uit je database en propt dat terug in je pagina.

Ahw refresh je dus de hele tijd het select-element.

Reageren