ik laat een lijst genereren met namen en emailadressen

nu wil ik deze lijst in een keer laten verwerken, echter hoe doe ik dit?

Met een 2darray? Of moet ik de naam als key meenemen in een array?

roos - [email protected]
tim - [email protected]

etc..
Ik snap niet precies wat je bedoelt. Hoe laat je die lijst genereren? Waar komen de gegevens vandaan? Wat wil je er mee doen?

Als je het over forms hebt, is het mogelijk om de veldnamen als een array mee te geven: <input type="text" name="email[]" />

Als je het formulier post komen alle email adressen in de array $_POST['email'] te staan en kun je ze uitlezen met bijvoorbeeld een foreach-loop.
sorry ik was even te snel

* de gebruiker vult een naam en email adres in
* deze worden opgeslagen in een database met sent status 0
* vervolgens laat ik voor de gebruiker een lijst genereren met alle namen en emailadressen uit de database met sent status 0
* vervolgens klikt de gebruiker op OK ( POST form) en de mail worden verzonden en sent status op 1 gezet.

het gaat dus om de stap van lijst op het scherm laten zien en vervolgens versturen.

Als je de lijst uit een database haalt, kan je de gegevens inderdaad uit een array halen:

<?php
// database verbinding en SQL statement uitvoeren op database
// ik ga ervan uit dat je dat gedaan hebt, resultaat heb je opgeslagen in $result

while($arr = mysql_fetch_array($result)) {
// let erop dat $arr['naam'] en $arr['email'] dezelfde naam moeten
// hebben als de velden in de tabel van je database.
print $arr['naam'] . '_' . $arr['email'] . '<br />';
}
?>

SELECT
    naam,
    emailadres
FROM
    tabel
WHERE
    sent_status = 0

Om de benodigde gegevens uit de database te halen. Als je die gegevens via een formulier wilt verzenden, zul je ze in een input veld moeten zetten. Twee opties zijn bijvoorbeeld:
- Gegevens weergeven in input velden van het type text.
- Gegevens als lijst weergeven en tevens in een input veld van het type 'hidden' plaatsen (om te kunnen versturen).

Reageren