Heey allemaal

Ik heb eigenlijk 2 programmatjes nodig. 1 om van een afbeelding een kleurplaat te maken (of misschien kan iemand me even uitleggen hoe je dit in photoshop of paint shop pro doet).

En het 2 programma is om van een afbeelding een schuifpuzzel te maken (je weet wel, zo'n puzzel met 9 vakjes, waarvan er 1 verdwenen is (dus eigenlijk 8) en dan moet je schuiven om de afbeelding goed te krijgen).
kleurplaat:
layer over background-layer, dan alleen de omlijnigen en belangrijke lijntjes over nemen op de 2de layer. (ik doe het zelf het liefst in flash, dat soort dingen)

puzzel:
Gewoon in 3 x 3 stukken slicen en eentje weglaten...

Photoshop is voor allebei goed....
@Jason, is er geen functie in photoshop of een programma die dat kan doen'?

@Robert, als het kan zou die eigenlijk ook online moeten komen ;-)
Je zou de kleuren kunnen laten verangen door wit (let op ZWART dus niet) ik weet het niet...
Dan kan je dat misschien beter doen met alle kleuren die "lichter" zijn dan een bepaalde kleur. Veel foto's bevatten (bijna) geen zwart.
Je kan er een lijntekening van maken? mischien dat dat werkt? (voor je eerste probleem)
Er is een filter welke heel mooi puzzle stukjes maakt.
Ik weet zo niet of ik hem zelf heb maar bij interesse wil ik wel even voor je kijken of een link doen waar je hem kan downloaden.
Ik werk zelf met Paint Shop Pro.
Lissy, bedankt voor je aanbod, maar dat is niet wat ik zoek ;-)

Ik heb een programmatje (of script) nodig waarmee ik een schuifpuzzel kan maken, en online zetten. En iets wat van een gewone foto een tekening maakt.

Reageren