ik denk dat dit een goed idee is, phphup.nl met een irc kanaal dat je op de site kan bereiken via een java aplet zo moet niet iedereen voor alle kleine dingen een topic openen en het gewoon daar even vragen
IRC-kanaal hebben we al, maar dat is momenteel meer om het aantal koffiehoek-topics met hoog niveau te beperken ;)
Het nadeel van vragen over IRC is dat het minder leesbaar is, meerdere vragen door elkaar is helemaal een ramp. En de antwoorden zijn niet opgeslagen. Je kan mensen dus niet even op een antwoord wijzen.
Voor de rest: #phphulp op irc.chat4all.org, daar ben ook ik vaak ('s avonds) te vinden.
http://www.phphulp.nl en nergens anders. de IRC channel is niets meer dan een koffie hoek of Jelmer test mijn scriptje even in Safari...
?Onbekende gebruiker
02-11-2006 14:15
ja maar is het op zich niet goed als je bv een 5 tal members aan stelt om op het irc channel te zitten en dan private met hen gaat om vragen te stellen over php en hulp vragen
maar dan zou het irc channel ook beschikbaar moeten zijn vanaf de site via een java chanel ????
Daarnaast ook een belangrijk punt: die gesprekken zijn voor niemand anders te zien. Met andere woorden andere gebruikers die wellicht met dezelfde vraag zitten hebben er niets aan ;)