Parse error: parse error, unexpected $end in F:\wamp\www\inloggen\activeren.php on line 80
Je roept volgens mij een variabele op die niet bestaat.
Je mist een ' of " of } een teken.
Paul, is het al gelukt?
@ Paul: zoals Raymond zei mis je ergens een ', " of } teken in je script. Gewoon eventjes alles overlopen, foutje eruit halen en je probleem is verholpen ;-) .

[offtopic]Inderdaad, volledig offtopic, maar ik zeg het maar eventjes:
Probeer je aan de algemeen bekende gedragregels te houden en probeer om zo goed mogelijk ABN te typen. Typfouten zijn mensenlijk.
Het is tegenwoordig (een tijdje al) AN en fouten zijn menselijk, niet mensenlijk ;-) ! Zoals je zelf zei... fouten maken is menselijk.[/offtopic]
Opgelost :D
Maar op een nieuw topic te openen voor het volgende vond ik onnodig dus doe ik het even hier:

Mijn script::
<?
if(isset($_GET['a'])){
$naam = trim($_POST['naam']);
$email = trim($_POST['email']);
$code = $_POST['code'];
$check = $_POST['code1'];
$error = "";
echo $email;
if(empty($naam)){
$error.="U heeft uw gebruikersnaam niet ingevuld!</br>";
}
if(empty($email)){
$error.="U heeft uw emailadres niet ingevuld!</br>";
}
if($code!=$check){
$error.="U heeft de code niet goed overgetypt!</br>";
}
if(empty($error)){
echo "Correct!";
}else{
echo $error;
exit();
}
}//Als het form niet is gesubmit
else{
$code = rand(1000,9999);
echo "<center>
<form action='activeren.php?a=activeer' method='post'>
Je gebruikersnaam:</br>
<input type='text' name='naam'></br>
Je ingevulde email adres:</br>
<input type='text' naam='email'></br>
Typ de volgende code over</br>in het tekstveld: $code</br><input type='text' name='code1' maxlength=`4`>
<input type='hidden' value='$code' name='code'></br>
<input type='submit' class='submit1' value='Activeer!' name='activeerform'></center>";
}
?>

Het probleem is dat hij nu altjd zegt "U heeft uw emailadres niet ingevuld!"
Ik heb geen flauw idee waar het in zit
AB

EDIT\\ Bij "echo $email;" staat er ook niks
EDIT\\niks ipv nix
Paul,

Het feit dat hij altijd de fout geeft dat het emailadres niet ingevuld is kan in dit geval maar 1 ding betekenen... Email is leeg, of niet gedefinieerd.

In dit geval is het het laatste, je hebt namelijk (heel toepasselijk in dit topic) een typefoutje gemaakt ;-) het is <input type='text' name='email'>, en niet naam='email'

Succes!
Sorry, had het gisteren ook al, soms ben ik s'avonds een beetje moe en ga ik dingen 'overslaan'

@Rens Admiraal
Bedankt voor het vinden.
Met error_reporting op het juiste, lees: hoogste, niveau had je hier al lang keurig een notice over gekregen:
<?php
ini_set('display_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);

// rest van je script
?>
Mag dus nooit meer ontbreken, zeker niet tijdens het bouwen en testen van je systeem.

Reageren