Hoi,
Ik wil een linksysteem maken waarvan ik de volgorde van de link lijst wil wijzigen. Ik wil dus de volgorde van de records steeds kunnen wijzigen.
Hoe wordt dit normaal gedaan ? Is het het eenvoudigst om de records met een "for next loop" gewoon 1 plaatst te verschuiven (een soort swap) of zijn er nog eenvoudigere methodes om dit te doen ? Het zal me wel lukken maar misschien doe ik het dan te omslachtig. Weet iemand een voorbeeld script ?
Alvast bedankt.
Roger
Bedankt voor je antwoord.
De records komen uit een database. Ik wil bv record met id 5 tussen record met id 12 en 13 plaatsen. Alles moet dus opschuiven. 6 wordt dan 5, 7 wordt 6 enz. Id 13 en hoger blijven hetzelfde in dit geval. Het zal me wel lukken om dit te maken alleen doe ik het misschien te omslachtig.
Ik dacht aan een admin pagina:
link1
link2
link3
link4
Klik op de link die je wilt verplaatsen.
en daarna een admin pagina:
verplaats de link hier
link1
verplaats de link hier
link2
verplaats de link hier
link3
verplaats de link hier
link4
verplaats de link hier
De id's gebruik je UITSLUITEND om een uniek record te herkennen. Het heeft helemaal niets te maken met een volgorde, ouderdom, of wat dan ook. Blijf hier dan ook met je vingertjes vanaf, je hebt een garantie op ernstige problemen (corrupte database) wanneer je hier mee gaat lopen kloten.
Maak een aparte kolom aan om de volgorde in te zetten en klaar ben je.
De id's gebruik je UITSLUITEND om een uniek record te herkennen. Het heeft helemaal niets te maken met een volgorde, ouderdom, of wat dan ook. Blijf hier dan ook met je vingertjes vanaf, je hebt een garantie op ernstige problemen (corrupte database) wanneer je hier mee gaat lopen kloten.
Maak een aparte kolom aan om de volgorde in te zetten en klaar ben je.
Bedankt voor je antwoord.
Ok,
Dan ga ik het op die manier proberen: een extra veld voor de benummering.