Ik heb een script gevonden (zie http://webmaster.lycos.nl/tips/983493299/) om tekst op een pagina (en dus ook in een textarea) te zoeken. Hoe kan ik dit script veranderen zodat je ook tekst kunt vervangen?
Dat wordt lastig, want dan moet je de innerHTML of de innerText van alle DOM objecten op een pagina aan gaan passen. Niet onmogelijk, maar best ingewikkeld.
Toch jammer dat het voorbeeld in Opera niet werkt :)
@ Willem-Jan: dat zal te maken hebben met de selecteermogelijkheden. IE heeft daar het textrange object voor en mozilla doet het weer op zijn eigen manier. Voor Opera is er dacht ik geen eigen methode voor, maar dat weet ik niet zeker.
Heeft iemand wel soms een kant-en-klaar script om tekst uit een textarea met javascript te vervangen?
@martijn,
wil je niet zo vloeken in je avatar? ga je mond eens spoelen!
@ Michel: Hoezo... oke IE is slecht. Maar FireFox is wel goed, maar niet ook niet alles, geef mij maar Opera ^^
@martijn
offtopic

Wil je asjeblieft andere avater kiezen?
Je kwelt mijn ogen
Arian schreef op 08.11.2006 19:30
@ Michel: Hoezo... oke IE is slecht. Maar FireFox is wel goed, maar niet ook niet alles, geef mij maar Opera ^^
Wees dan positief over Opera! Dat is heel wat beter dan je negatief uitlaten over iets anders, in dit geval FireFox.

Voorlopig vind ik FireFox, IE, Opera en Safari allemaal klote, websites zien er in iedere browser weer anders uit. Op IE na werken de anderen overigens wel prettig...

Maar goed, waar ging het ook al weer over?
Ik ben niet zo'n liefhebben van javascript. Mischien als ik tijd heb en met heel diep nadenken is zoiets in PERL mogelijk. Iemand die hier iets van weet mag van mij zijn best doen en anders doe ik het zelf als ik tijd heb.
Hier FF 2, en ook hier werkt het voorbeeld niet, schakel ik dan over met de IEtab naar IE7, dan doet ie het WEL

Reageren