Hallo,

We draaien op het werk een aantal sites gebaseerd op (phpnuke,postnuke,invisonboard(forum)) met allemaal hun eigen login. Nu wil ik graag een soort van eigen passport maken, waarbij je je als user op 1 site kan inloggen en je daarna op alle sites van ons ingelogd bent, of op zijn minst dat je eenmalig aan te maken account overal werkt.

Nu is het probleem dat alle cms' en hun eigen tabel namen en tabelveldnamen gebruiken.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken, of heeft misschien iemand al ervaring hiermee?

Alvast bedankt en als ik niet helemaal duidelijk ben geweest, vraag gerust voor extra info.
Als alles op een zelfde webserver (zelfde md5!)draait ergens in het registratie/edit script van alle cms'jes en fora een script plaatsen die de user gegevens converteert naar een bruikbare format voor al die andere cms'jes en fora en vervolgens insert row in de respectievelijke user tabellen.

Probleem kan dus de md5 hash zijn en de interne rechten binnen je cms'en

Vergat ook nog de verschillende user attributen:)
Jij gaat nu uit van een top laag (db) die bij registratie de user account insert in de onderliggende websites.

Maar wat ik eigenlijk graag wil is dat alle onderliggende websites hun user gegevens uit de database halen in de toplaag. Dus: 1 centrale nieuwe database, waar de andere applicaties hun user/inlog gegevens vandaan halen.
Dan zou je een enorm grote usertabel moeten maken die rekening houdt met elke smaak cms, het is niet onmogelijk maar denk dat je daar wel even mee bezig bent. Het lijkt me makkelijker om een laag om die bestaande user db's en dus ook websites te maken.

Het is maar hoeveel tijd je ervoor kan vrijmaken.
Die login systemen zijn best ingewikkeld. En cookies worden ook allemaal anders gecodeerd. Dus is extreem lastig om met 1 login pagina op alle sites in te loggen.

@robin: zelfde md5 is onzin. Als ik op me local server een md5 hash maak is die precies hetzelfde als wanneer ik dat op school doe of in mIRC (mirc cmd: //echo $md5(blaat) )
Yup, md5 is niet salted, my wrong:)

iig niet standaard:p
Ok jongens bedankt voor de info. Ik heb 2 alternatieven op een rij gezet en ga het morgen aan een aantal mensen voorleggen.

Thanx! En als er meer nieuws is of vragen van mijn kant horen jullie het wel.

Reageren