hallo, ik ben nog steeds heel nieuw met php en ik ben nu bezig met een heel simpel cms scriptje en ik wou graag weten hoe ik met een knop op index.php in de_volgende_pagina.php variables de waarde kan veranderen. b.v.:

<form action="De_volgende_pagina.php" method="post" enctype="multipart/form-data" name"form2" id="form2">
<input name="ufile" type="file" id="ufile" size="50" />
<input type="submin" value="verzenden" /></form>

<form action="De_volgende_pagina.php" method="post"
<input name="ufile" type="file" id="ufile" size="50" />
<input type="submit" value="Wijzigingen opslaan" /></form>

Bij knop 1
$new_file_name="upload1/01.jpg";

Bij knop 2
$new_file_name="upload2/01.jpg";

dat die dus bij de volgnde pagina auto saved op een andere url
copy($_FILES['ufile']['tmp_name'][0], $new_file_name);

Ik moet eigelijk dus weten hoe ik die variables waarde mee moet/kan sturen.
ze in een database zetten en ze er later (als je naar "de_volgende_pagina.php" gaat) weer uit halen
het kan toch ook wel zonder database? mijn SQL skills liggen namelijk rond het 0 punt op het moment :)
uhm... opslaan in een cookie misschien? d.m.v.
<?php
setcookie();
?>
Of als een session-variabele instellen...
[lame]of opschrijven en opnieuw invoeren[/lamemode]

Nee ik denk dat database de beste keus is. Zeker voor een CMS.
:) het werk nu via session variable (thanx for the tip)
zag er makkelijker uit dan cookies :).

alleen krijg ik nog wel dit in beeld:
"Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at C:\Program Files\VertrigoServ\www\multitxt3\post.php:9) in C:\Program Files\VertrigoServ\www\multitxt3\post.php on line 29"

hoe komt dit? het werkt verders wel gewoon allemaal.

@ jurgen: DB is de volgende stap, als dit werkt :).
headers already sent
Dit de meest voorkomende fout wanneer je met cookies en/of sessies aan de slag gaat. Zie de FAQ, zelfs daar staat beschreven hoe je dit kunt oplossen.

Het komt er op neer dat je al output naar de browser hebt gestuurd voordat je de cookies/sessies hebt aangemaakt. Duidelijk een gevalletjes van verkeerde volgorde in je script: eerst de logica en cookies/sessies afhandelen en pas op het aller, allerlaatste moment de output (html in dit geval) aanmaken.
aha :) session_start(); mag dus niet boven <html>
dat wist ik niet, had hem ook al in de header geprobeerd maar dat werkte ook niet. THX!

Reageren