Hallo,
Ik heb een site waarop ik filmreviews laat zien. Deze reviews heb ik in een tabel staan in een MySQL database. Tot nu toe heb ik het zo gedaan dat ik het mogelijk maakte door de reviews heen te bladeren, oftewel, elke review wordt op een aparte pagina weergegeven, maar je kan alleen bij één specifieke review komen door door alle reviews heen te bladeren.
Ik wil nu graag dit systeem optimaliseren door een pagina te maken met daarop de titels van alle reviews, die vervolgens doorlinken naar die specifieke review. Maar, ik wil niet elke keer als ik een nieuwe review toevoeg de pagina updaten (links toevoegen), dus de titels wil ik opvragen uit de tabel. Verder wil ik dat ik niet voor het openen van elke review een aparte pagina hoef te maken. De makkelijkste oplossing leek me om een pagina, waarvan het content deel met CSS in twee div's verdeeld is te gebruiken. Aan de linkerkant een navigatiebalk, en aan de rechterkant de plaats waar de reviews verschijnen nadat de link is aangeklikt.
Ik heb al wat zitten proberen, maar ik krijg het allemaal niet zover. Ik weet nog niet hoe ik een 'result' uit de database het handigst tot een 'link' kan maken, en ik weet ook niet hoe ik het zover moet krijgen dat de review vervolgens in het rechterdeel van de pagina terecht komt.
Zou iemand een heel simpel voorbeeldje van een gelijke situatie kunnen maken, waar ik vervolgens zelf mee verder kan werken? Ik wil namelijk zelf ook nog wel wat aan het script knutselen.
Alvast bedankt,
Mathijs
888 views