Ik heb een probleempje met CSS waar ik echt even niet uit kom. Ik heb het geprobeerd zo simpel mogelijk te illustreren, zie hier.

Je ziet daar 3 div's met opvallende kleuren, de rechter div heeft een breedte in em's de linker div is echter net zo breed als de tekst die hij bevat. Alleen zou ik graag willen dat de linker div de rest van de rode content div vult.

Ik heb echter geen idee hoe ik dat kan oplossen, want met em's kan je de breedte niet zetten omdat, dat bij verschillende resoluties verschilt, met px kan het om de zelfde rede niet en met % wordt het ook nogal rommelig.

Misschien is één van jullie dit probleem wel eens tegen gekomen en heeft een passende oplossing?
Jij hebt nu je linker div niet ge float, dat heb ik wel en dat is ook nodig voor het juiste resultaat.

Ook heb jij er genoeg tekst in staan zodat de linker div vanzelf naar de rechter div gedrukt wordt.

Het gaat er dus om dat beide, links en rechts een float hebben en dat de linker div weinig inhoud heeft.

Edit: ah ik had je edit nog niet gelezen, maar het gaat ook om de float :)
Goed, het lijkt er toch op dat ik er dankzij jou bijdrage ben uit gekomen :)

Ik heb de float: left; weg gelaten, dit zorgde er voor dat de child elementen in IE geen style meer hadden, maar dat heb ik opgelost door deze een position: relative; te geven.

Het lijkt er dus op dat ik er uit ben :) bedankt WJ!
Boaz, die float:left zorgde er juist voor dat je div niet uitvulde...
Ja, dat snap ik maar als ik die float left niet had, had ik andere problemen, die ik nu dus opgelost heb ;)
Ik had het eerst iets anders, dat juist de linkerkant niet helemaal naar beneden zat.. Moet je een beetje spelen met die clear:left en right in beide divs als je het zo zou willen...

Reageren