Hoe kun je met Image Ready een bewegend plaatje maken? Bijv. soals die van phphulp...
Uit het hoofd (hoe ik het doe):

Ik maak allemaal layers die het plaatje voor stellen in PhotoShop (PS).
Dan klik in het menu op het ImageReady(IR)-teken en vlieg ik naar IR. Daar kan je dan ergens (bij standaard open) een werkbalk animations kiezen.
Dan doe ik overal het oogje weg(visible 0) behalve bij de eerste layer die het begin is van mijn animatie/bewegende plaatje).
Op zich geld het animations menu voor zich. Je stelt de tijd in per layer en je kiest dan een nieuwe layer (in animations) en dan zet je de 2e layer die je in PS hebt gemaakt op visible en alle andere uit. Zo ga je verder.

Voor de layers in PS moet je denken aan:

1: |
2:  |
3:   |
4:    |
5:   | 
6:  |
7: |

Dit zal dan dmv IR (animation) dan een bewegend plaatje opleveren van een repeterende | die van rechts naar links gaat en van links naar rechts.

edit: misshcien met code tags spaties zichtbaar.

edit2:
zoek anders eens op good-tutorials.com
@Kalle

En hoe maak je dan een vloeiende overgang?

[edit]

Hoppa 200 posts

[/edit]
Je maakt op het eerste frame een afbeelding, deze kan vanuit photoshop komen. Daarna maak je een 2e frame onderin en verschuif je de hele afbeelding naar rechts. Daarna, rechtermuis > tween motion (of tweeen frames, weet niet zo uit mn hoofd) en dan geef je aan hoeveel frames je ertussen wil. Hoe mee hoe mooier de overgang is, maar pas op de bestandsgroote en laadtijd word ook (veel) groter. Denk meestal aan zo'n 30 frames en NOOIT boven de 100 komen. Dan is flash een betere oplossing.
Rieksie schreef op 12.11.2006 10:26
[edit]
Hoppa 200 posts
[/edit]

Gefeliciteerd.
Jan Koehoorn schreef op 14.11.2006 22:10
[quote='Rieksie schreef op 12.11.2006 10:26'][edit]
Hoppa 200 posts
[/edit]

Gefeliciteerd.[/quote]

Dank je wel :)
en hoe moet ik hem dan opslaan dat ie beweegt?
animated gif natuurlijk.

Reageren