Hallo,

Ik gebruik onderstaande code om een limit in te stellen voor mijn resultaten die voortkomen uit een query.

"max" staat nu op 40 en dat geeft als resultaat dat er op de 1ste pagina (maximaal) 40 resultaten verschijnen...tot zover gaat alles goed.

Echter wil ik ook een limiet in kunnen stellen van de maximaal opgehaalde resultaten in totaal. Dus stel ik zeg dat er maximaal 120 waarden opgehaald mogen worden dan moeten er dus in totaal 3 pagina´s verschijnen.

helaas krijg ik dit niet voor elkaar en verschijnt er een blanco pagina indien ik er een extra limiet aan toe voeg.

Ik heb al veel geprobeerd maar zie nu door de bomen het bos niet meer. Heeft er iemand een idee hoe ik dit op kan lossen ?

<?php

$query = "hier staat de query "
$query .= " LIMIT $start, $max";

if(is_numeric($_GET['max'])) $max = $_GET['max'];
if(is_numeric($_GET['start'])) $start = $_GET['start'];

if (empty($max)) $max = 40;
if (empty($start)) $start = 0;

$end = $start + $max;
$prev = $start - $max;
$next = $end;

?>
En als je het stukje
eens verplaatst?

<?php

if(is_numeric($_GET['max'])) $max = $_GET['max'];
if(is_numeric($_GET['start'])) $start = $_GET['start'];

if (empty($max)) $max = 40;
if (empty($start)) $start = 0;

$end = $start + $max;
$prev = $start - $max;
$next = $end;

?>
de query werkt zo inderdaad ook, maar hij toont nu dus maar 40 resultaten per pagina (wat ook moet) maar maakt nu 600 pagina´s aan met dus alle resultaten.

nu wil ik zeg maar dat hij maximaal 3 pagina´s laat zien met 40 resulaten, wat je normaal dus met de limit doet in de query

bijvoorbeeld :

<?php

$query .= " LIMIT 0, 120;

?>

echter staat er nu dus al een limit in die de maximale resultaten per pagina bepaald, dus zou het zoiets moeten worden (wat me dus niet lukt) :

<?php

$query .= " LIMIT 0, 120; (voor het totaal aan resultaten)
$query .= " LIMIT $start, $max"; (voor het totaal aan resultaten per pagina)

?>

snap je een beetje wat ik bedoel ?
niemand een idee ?

Reageren