Hoi iedereen

Voor een wijziging aan een project van me, dacht ik er aan om de website rekkend te maken. M.a.w. 100% breed. Maar dan stoot ik tegen een probleem.

I.p.v. dan 3-4 regeltjes mooie tekst te hebben, hou ik maar 1-2 lange regels tekst over, en dat oogt natuurlijk niet.

Hoe lossen jullie zoiets op? Gewoon niet 100% breed werken?

Groeten
800px breed en een leuk achtergrondje erbij :) dan is het eigenlijk niet eens meer nodig om het liquid te maken

Nouwja je zegt het zelf al :p

Ik vind een site het mooist als hij op elke resolutie het zelfde is.
Jordy schreef op 14.11.2006 15:33
Nouwja je zegt het zelf al :p

Ik vind een site het mooist als hij op elke resolutie het zelfde is.
Dat gaat niet lukken, je hebt maar een bepaalde hoeveelheid content.

De sites waar ik de laatste tijd aan heb gewerkt, zijn allemaal 800 breed en worden keurig gecentreerd. Dit ziet er in vrijwel alle browsers en met alle resoluties netjes uit. Al blijft het een kwestie van smaak en daar valt weer eens niet over te twisten.
800px breed, is mooi op 800*600, is mooi op 1024*768, maar vanaf 1280*1024 vind ik de balken links en rechts te groot worden... Maar, dat is zoals Frank zegt, een kwestie van smaak.

Daarom vroeg ik me gewoon af hoe jullie daar op kijken, omdat ik op vele design sites als vereiste zie dat de layout moet rekken.
Voor een site met veel content prefereer ik toch echt een liquid layout. Heb je weinig te melden dan kan een smalle site (800px) zeker een goed alternatief zijn.
Ik heb een 15.4" (1440 x 900) en een 24" (1920 x 1200) scherm, maar gebruik daar helemaal nooit een browser die schermvullend is. De browser zal een 800 tot 900 pixels breed zijn, de rest van het scherm is voor andere applicaties. Bij veel 'oudere' internetters (40+) kom je veel 1024x768 schermen tegen die zijn ingesteld op 800x600. Dit i.v.m. de slechter wordende ogen. Op een 1024x768 resolutie ziet een 800-pixel layout er overigens uitstekend uit. En laat de meerderheid van de monitors nu 1024x768 zijn...

Op basis van deze gegevens gaat mijn voorkeur dus uit naar een vaste 800-pixel layout die is gecentreerd. Ziet er altijd goed uit en is voor iedereen bruikbaar. Ik moet er wel bij zeggen dat ik me uitsluitend met zakelijke websites bezighoud.

Reageren