ik heb uit ditscript een groot deel gebruikt om voor mezelf een scriptje te schrijven, hopelijk vind cynthia het goed.
Nou ben ik zover gekomen dat ik een foto kan uploaden, een link in een database kan zetten en het weer kan uitlezen, dat was voor mij al een heel gepruts maar het is uiteindelijk gelukt.
Nou zou ik graag 3 foto's uploaden en de links hiervan ook in m'n database zetten.
Gelukkig staat er onderin het commentaar van dat script ook nog een ander script van Arjan Kapteijn voor het uploaden van meerdere foto's.
Uitendelijk heb ik, de SQL query van cynthia gebruikt, en het script van Arjan Kapteijn. dit aangepast en voor 1 foto werkt het nou dus super, het enige probleem is, dat de foto's goed geupload worden, maar de link niet in de databse terecht komt.
Dit is mijn code :
<?php
$random = randomgenerator(5);
$verplaats = move_uploaded_file($temp, "./img/" .$random.'-'.$naam);
if($verplaats == 1){
$query = "UPDATE users SET afbeelding1 = '/img/$random-$naam' WHERE `id` = $userid";
if(!mysql_db_query($database,$query,$sql)) die(mysql_error());
echo' <hr color="#000000">Naam: ' .$naam. '<br> Type: ' .$type. '<br>';
echo' ID: ' .$userid. '<br>';
echo 'Er is geen error opgetreden. Het bestand<b> ' .$naam. ' </b>is met success geupload<hr color="#000000">';
}
Mijn database is 1 tabel met een aantal rijen met informatie, en 3 rijen voor de links van de foto's, deze heten afbeelding1 afbeelding2 en afbeelding3.
De map waar de foto's moeten komen is /img/.
$random is een gegenereerde code die voor de naam van de afbeelding komt om het uniek te maken.
Ik weet dat deze query niet de schoonheids prijs verdient maar ik heb ook nog niet heel erg veel kennis.
Wat heb ik zelf geprobeerd:
[list][li]Meerdere velden in de query[/li] maar omdat dan komt de laatste foto 3x in de database.
[li] Een for loop, met een variable als veldnaam. [/i] Zonder resultaat
[li] Meerdere queries[/li] Door de loop wie er is blijft het de zelfde afbeelding
[li] Functies gelezen op php.net[/li] Heeft me weinig op geleverd
[li] Google [/li] Weinig voor mij begrijpelijke code's wie mij wijzer maken.
Wie kan mij een zetje in de goede richting geven.