Hey,

ik heb in een textarea een stuk tekst staan. Hierbij is er een aantal x op enter gedrukt waardoor er wit regels komen ("<br>").
Wat nu het probleem is: Als het opgeslagen wordt in mijn database, dan zie je die wit regels niet.
Is het mogelijk om voor elke "enter" die gebruikt wordt dit in te voeren: "<br>" ? of is er een andere manier dat makkelijker is?

Roy
in de database word het idd niet opgeslagen, dat moet je ook niet willen hoor :P
maar als het dus er uit word gehaald, dan word het gewoon weer een
regel
breek
hoor
[php]nl2br[/php]

hier staat letterlijk: New Line to Break

GR. mebus
Maar nl2br zou ik er niet overhalen voor het de database ingaat, dan kan je achteraf nog kiezen of je, je data als HTML of anders wil gebruiken.

Zou je dit doen voor het in de database gaat in je wil het toch niet voor html gebruiken krijg je een dubbele bewerking en dat is nogal onlogisch.
Ik zie het nu dat het in de database wel goed gaat, maar het wordt niet goed uit de database geladen dan..
Ik doe het nu zo:

$query = mysql_query("SELECT * FROM pagina WHERE titel='Home'");
$obj = mysql_fetch_object($query);

echo "".$obj->tekst."";

Is dit niet goed waardoor dat niet gebeurd? Wat moet ik wel gebruiken, vervangend voor dit dat wel werkt?

Roy
Ja dat is wel goed, maar gebruik hier dus nl2br():

<?php
$tekst = nl2br($obj->tekst);
echo $tekst;
?>
Bedankt!

Roy ;)
je kan zelf weten of je nl2br vóór of ná de database doet
ik doe het zelf voor
Paul schreef op 18.11.2006 14:36
je kan zelf weten of je nl2br vóór of ná de database doet
ik doe het zelf voor

En ik probeer net duidelijk te maken waarom het beter is om dat niet te doen.

Natuurlijk blijft het een eigen keuze, maar denk er goed over na waarom je het een of het ander zou doen!

Reageren