Ik gebruik wampserver op het moment. en dit werkt perfect in mijn test omgeving maar hoe kan ik deze server extern gebruiken dus via het LAN (dit moet nl op intranet gaan draaien) ik heb al "put online" aangezet maar dit werkte niet. Ik weet dat het mogelijk is want thuis is me dit ookal eens gelukt. Maar dit was zonder iets te doen.
Dan moet je het verkeer van buitenaf op jouw pc toelaten op de gewenste poort, meestal poort 80. Router en Firewall zijn hier de onderdelen waar je eens dieper in moet duiken.
Opmerking: Je moet wel voor 200% zeker zijn dat men nooit en te nimmer op andere locaties dan de door jouw opgegevens locaties terecht kan. Veiligheid is hier veruit het belangrijkste onderwerp. Om eerlijk te zijn raad ik je heel sterk af om jouw eigen pc voor de hele wereld open te zetten. Het feit dat je WAMP gebruikt, geeft al aan dat je weinig kennis hebt om zelf een webserver op te zetten, laat staan goed te beveiligen.
Ik heb wel kennis van de Apache MySQL etc maar ik krijg het enkel niet werkend als losse applicaties. Ook is het niet de bedoeling dat dit voor buitenaf benaderbaar is dus hoef ik geen poorten open te zetten etc.