Hey,

Ik ben aan het oefenen met een ModalDialog. Voor de mensen die niet weten wat het is: Het is een popup die voor je huidige venster komt en die je eerst moet weg klikken voordat je verder kan in het venster eronder.

Stel, ik maar nu een formuliertje in de ModalDialog, wanneer ik deze submit wordt het venster automatisch gesloten.
Maar hoe neem ik de ingevulde gegevens mee naar het onderliggende venster ?

Ik hoop dat het een klein beetje duidelijk is wat ik bedoel, maar ik weet ook niet zo goed hoe ik het op de juiste manier kan uitleggen.

Mvg,
Marc
je kan de 'window.opener' property pakken binnen je popup. window.opener verwijst weer naar het window-ding van het venster dat de popup geopend heeft.
Ik heb wat dingen geprobeert, maar ik krijg een javascript error dat window.opener niet bestaat of leeg is...

kan iemand me wat meer opweg helpen ?
Kan je dan even wat relevante code laten zien? (dus even de popup opener code, en de code die de popup moet gaan sluiten)
Door middel van PHP wordt er gekeken of iemand een gecko browser of een andere browser gebruikt.

Dit is de code die een ModalDialog maakt in gecko browsers:
window.open( 'popup.html', '', 'width=400, height=300, modal=yes' );

Hier de code om een ModalDialog te openen in IE:
showModalDialog( 'popup.html', 'Popup', 'dialogHeight:300px; dialogWidth:400px;' );

Bijde venster worden gesloten met:
window.close();

Ik ben er inmiddels al wel achter dat de window.opener property alleen niet werkt in combinatie met showModalDialog functie in IE.

Reageren