Ik heb het volgende :
mainpagina en popuppagina

De mainpagina geeft een overzicht van wat er in een bepaalde tabel in de db staat. Via de popuppagina kan je nieuwe records toevoegen.
Dit werkt allemaal. Geen problemen hier.

Nu zou ik echter graag willen dat nadat via de popup een record is toegevoegd, de mainpagina gerefreshed wordt en dus meteen de toegevoegde data laat zien.
Via JS is dit te doen (code heb ik al daarvoor). Ik heb alleen geen trigger om de code te laten uitvoeren.
Maw. de gebruiker vult het form in, klikt op de submitknop, de submitknop post het form naar dezelfde (popup)pagina voor verwerking, gegevens worden ingegeven in de database, --> mainpagina wordt gerefreshed.

Het volgende heb ik al geprobeerd :
- onsubmit() bij posten van form, maar dan is de data natuurlijk nog niet verwerkt en dus maakt die refresh geen verschil uit.
- Ik dacht even aan header(Location...) maar gezien je geen target kan geven is dit ook uitgesloten.

Ik heb al vaker gewerkt met iframes om opzoekingen ed. te laten uitvoeren 'achter de schermen'. Is er voor het triggeren van js ook zo'n mogelijkheid?

ps : heb hier even het forum doorspit en de veel voorkomende oplossing (klein stukje JS dat in PHP 'geëchoet' moet worden) werkt niet.
Is al opgelost.

Heb m'n submitbutton vervangen door een button en er mijn JS functietje aan vast gehangen.

Het meest beschamende is nog wel dat ik dit al eerder gebruikt had maar het blijkbaar volledig vergeten was :-/

I blame it on Monday!

Reageren