Hallo allemaal: dit word weer een lekkere introductie op deze site want ik heb een vraag met waarschijnlijk een heel dom antwoord wat ik maar niet kan vinden

Vraag:
Ik heb een tabel en daarin wil ik het plaatje bk.gif hebben(gepreid)

wat is de code die ik daarvoor moet gebruiken?

de code die ik nu heb is
<td VALIGN="TOP" background="bk.gif" style='background-repeat: repeat-y, repeat-x;'>

maar dan word het plaatje niet gespreid maar gewoon onder en naast elkaar gezet....
ja dat probleem had ik ook alleen kan ik het antwoord niet meer zo 1.2.3 voor je vinden....:(
maar ook daar staat niet in wat de code zou moeten zij... zou iemand die mij kunnen geven..?
tja hij heeft gelijk het staat er zover ik zie ook niet tussen.... volgens mij bedoeld hij zowiets van als ik een tabel van 300x200 heb en een plaatje van 15x15 en dat dat plaatje dan uitgerekt (net als bureaublad -> eigenschappen -> bureaublad .. die spreid functie)

dat is volgens mij ook mogelijk in een tabel..... maar hoe
bedoel je dit:

<td VALIGN="TOP" background=bk.png size="100%" height="100%" width="100%">

zo ja dan werkt het jammergenoeg ook niet:(
je kunt het beter met css doen en dan met repeat

background-image: url(plaatje.gif);
background-repeat: repeat;

Donhertog,

Het is de bedoeling dat het plaatje wordt uitgerekt, en niet wordt herhaald.

Ik snap alleen niet waarom je dit wilt, want dan gaat je afbeelding waarschijnlijk hele rare vormen aannemen....
Nou het is als achtergrond voor een vlak op mijn site en PHP Newbie snapt wat ik bedoel:D
waarom maak je het plaatje niet groter? het is namelijk niet mooi als je een heel vierkanterig plaatje ziet doordat je hem helemaal uitrekt.

edit: volgens mij moet je het dan zo doen als ik goed gekeken heb:

<td valign="top" style="background-image:bk.png; background-size:100%" height="100%" width="100%">

Reageren