Wat een omgekeerde wereld.. de cache van IE werkt eens NIET terwijl ik um voor deze ene keer juist WEL werkend wil hebben..

Het probleem:
Een website maakt ter beveiliging van bestanden gebruik van urls als 'index.php?fileid=1234&filename=blaat.gif'. De afbeeldingen laden net te traag waardoor het vervelend wordt te moeten wachten.. Het probleem zit um hier niet in te grote afbeeldingen, maar een nét te trage server waar de site persé op MOET draaien :(

Dus wordt het noodzaak die cache werkend te krijgen... (Met FF gaat het trouwens wel super (y), die cached alles prima :)

Maar goed, dit script zoekt vervolgens uit of de bezoeker toegang heeft tot het bestand, en zo ja wordt de inhoud van het bestand (bij afbeeldingen) zo geoutput:

header("Content-Type: " . getFileMime($sFilePath));
header("Content-Length: " . getFileSize($sFilePath));
header("Content-Disposition: inline; filename=\"" . $sFileName . "\"");
header("Content-Transfer-Encoding: binary\n");
readfile($sFilePath);

Anyway, de file wordt netjes geoutput, super! Maar het bestand wordt niet gecached! Waar zou het aan kunnen liggen? Mis ik headers? (Ik ken wel headers om de cache juist uit te schakelen, maar niet om deze 'in te schakelen'.. maar ligt daar het probleem misschien? IEmand een ingeving?

m.v.g. Martijn

Kan je via de 'cache'-header geen verplichte cache meegeven?

[edit]IK moet beter lezen[/edit]
header("Cache-control: public");
header('Pragma: public'); // IE compatible
header('Expires: '.gmdate("D, d M Y H:i:s", mktime(date("H")+2, date("i"), date("s"), date("m"), date("d"), date("Y"))).' GMT');

Na wat zoeken heb ik deze regels toegevoegd aan de header, en nu gaat het cache goed.. woeii (:

Reageren