Hallo!

Graag zou ik de volgende twee dingen willen bereiken:

1). Doormiddel van een "meer" knop een balk onder de knop met meer informatie. Maar dit zonder het opnieuw laden van de hele pagina? Met welke techniek moet dit, javascript? En hoe kan ik een beetje opweg geholpen worden...?

2). Een ingevoerde waarde controleren of het even is, zoniet moet er achter het veldje komen te staan: "Oneven". Met welke techniek moet dit, javascript? En hoe kan ik een beetje opweg geholpen worden...?

Hoe heet de techniek waar ik dit mee kan verwezenlijken?

Met vriendelijke groeten,

Jelmer
@Baken

Voor vraag 1:
Zonder opnieuw laden van de pagina kan op een paar manieren:
optie 1:
- Laad de hele tekst in een div die op hidden staat, en maak een div met de korte tekst die wel wordt weergegeven, en waar die "Meer" knop in staat.
- Bij een klik op die knop, maak je de div met de echte tekst zichtbaar en die met de verkorte tekst zet je weer op hidden.

optie 2:
Een JavaScript methode om bepaalde delen van je pagina zonder herladen van de gehele pagina te veranderen: AJAX genaamd.

Voor vraag 2:
Hoe de techniek precies wordt genoemd weet ik niet, maar in PHP kan je het op ongeveer zo'n manier doen:

<?php
$waarde=array(1,2,3,4,5,6);
foreach($waarde as $bepaal){
// als het restgetal van $bepaal gedeeld door 2 gelijk is aan 0 (dus deelbaar door 2)
if($bepaal % 2 == 0){
echo $bepaal.' is even<br/>';
}
else{
echo $bepaal.' is oneven<br/>';
}
?>
Misschien dat dit (of vergelijkbaar) ook mogelijk is met Javascript, maar dat weet ik niet.

Reageren