Sinds een tijdje heb ik een nieuwe hd, en sindsdien heb ik erg vaak dat mijn computer in 1 keer stopt, dus alles uitzet zoals die normaal is als je computer uitstaat. Doet ie niet altijd maar regelmatig, wat zou het kunnen zijn? Een overbelaste voeding? (heb 400 Watt, staat geen merk bij :()
--------------------------------Bericht:-------------------------------
Ik ben vandaag langs de computerzaak geweest waar ik ook
mijn pc heb gekocht en heb het verhaal uitgelegd. Volgens
hun lag het aan de voeding, dus heb ik gelijk maar een
nieuwe voeding gekocht (CoolerMaster eXtreme Power 430 Watt).
Toen ik thuis was om een uur of 6 heb ik de voeding in mijn
pc gezet en heb sindsdien er geen last meer van gehad. Maar
toch bedankt voor je reactie Jan. ;)
Nou ja, zoals je je probleem omschrijft in je eerste post lijkt het in eerste instantie niet meteen je voeding zijn.. Stel dat je voeding kapot is; dan krijg je die hele computer niet meer aan.. Dus Jan dacht gewoon logisch na..
Als je computer zo nu en dan uitvalt, zou het iets met de temperatuur te maken kunnen hebben (gehad). Misschien ivm je nieuwe HD. Nieuwe voeding = meer koeling waarschijnlijk en misschien dat het probleem daarmee verholpen is.. Wellicht had een extra koeler ook de truc gedaan..
Als hij overbelast was zal 30 Watt extra niet veel uitmaken ;) Dan moet je bij een volgende upgrade alweer een nieuwe voeding kopen... Misschien was het gewoon een instabbiele voeding of zoals Bas zegt oververhit onderdeel.
Als je denkt dat je pc te heet word, maak dan ruimte voor de lucht zodat die zich kan 'verplaatsen'(airflow).
Als je bijv. 1 HDD, 2 CD/DVD-spelers/branders, 1 diskette speler etc. in je kast tegen elkaar aan hebt, kan dit zorgen dat de lucht niet eens bij je HDD in de buurt komt. Misschien is het dan verstandig ruimte te maken door bijv. de overbodige diskette speler eruit te trekken(wie gebruikt dat ding nu nog?;)).
Ook kan het helpen om tyrap'jes te gebruiken om je kabels bij elkaar te houden zodat de lucht erlangs kan en er aan de andere kant in/uit kan.
Verder wens ik je veel succes, en je kan altijd een beetje op google rond kijken naar dit soort dingen(gebeurt volgens mij behoorlijk vaak).