wie kan mij vertellen wat database's zijn, wat MySQL is en wat ik ermee kan. Ik ben net nieuw met PHP etc, dus het zou kunnen dat dit een ' domme ' vraag is
MySQL is 1 van de vele databases die er te krijgen is. Niet meer, niet minder. Zie verder Wikipedia voor wat nu precies een database is (dbms) en wat deze voor jou kan doen. Natuurlijk vergeet je de handleiding van MySQL niet, deze zul je altijd bij de hand moeten hebben.
Installeer WAMP op je eigen PC om zo een eigen webserver met MySQL-database te installeren. Hiermee wordt ook direct PHPMyAdmin geinstalleerd, een php-script waarmee je eenvoudig MySQL-databases kunt beheren. Hierin kun je dan ook een nieuwe database aanmaken evenals de bijbehorende tabellen e.d.
Wanneer je Windows op je pc hebt staan, gebruik dan EMS SQL Manager for MySQL. De Lite-versie is gratis te downloaden. Dit werkt vele malen beter dan PHPMyAdmin.
Wanneer je Windows op je pc hebt staan, gebruik dan EMS SQL Manager for MySQL. De Lite-versie is gratis te downloaden. Dit werkt vele malen beter dan PHPMyAdmin.