Ik heb een inlog/member systeem op m'n site geinstaleerd. Nu heb ik een "scripje" erbij gemaakt dat je kan kiezen wat een member en wat een visitor ziet.
if(isset($_SESSION['user_id'])) {
// Login ok, update last active
$sql = "UPDATE `".$db_tbl."` SET lastactive=NOW() WHERE id='".$_SESSION['user_id']."'";
mysql_query($sql);
echo " ziet de member ";
}
else{
echo " ziet de bezoeker ";
}
?>
Nu heb ik dit bovenaan de pagina gezet en bij de members niks in de echo. En de bij de visitors had in in de echo een javascript gezet (rechtermuisknop beveiliging) maar dat gaat niet...
ik heb op google heel veel gezocht naar een mogelijkheid maar niet kunnen vinden.
Is er iemand die een manier weet hoe i kdit zou kunnen doen...?
Er moet een manier voor zijn ik weet het zeker :P
Alvast bedankt ;)
?
Onbekende gebruiker
01-12-2006 23:49
Wat wil je nou precies? Rechter muisknop beveiliging?
Om iets vet te maken gebruik je <strong> (of <b>), [ignore][b][/ignore] is in UBB.
<SCRIPT type="text/javascript" LANGUAGE="JavaScript">
<!--
function right(e) {
if (navigator.appName == 'Netscape' &&
(e.which == 3 || e.which == 2))
return false;
else if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer' &&
(event.button == 2 || event.button == 3)) {
/* hier komt je tekst */
alert('Copyright :P');
return false;
}
return true;
}
document.onmousedown=right;
document.onmouseup=right;
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEUP);
window.onmousedown=right;
window.onmouseup=right;
//-->
</script>
Rechtermuisknop beveiliging....
En ik weet dat [b*] UBB is maar ik wist niet dat mijn script gelijk in zo'n venster kwam. Ik wou het dus ff verduidelijken ;)
?
Onbekende gebruiker
02-12-2006 00:27
3 bezwaarpunten:
- Copyright bestaat niet in Nederland
- Rechter muisknop beveiliging is irritant
- Je bron is nog steeds gewoon op te vragen via toetscombinaties en menu
- Werkt niet goed in alle browsers
Daar gaat het tog niet om...
Ik vroeg of er mensen waren hoe het kon niet of er mensen zijn die het irritant vinden. En ik snap ok wel dat je via het menu de bron kan opvragen.
maar het gaat mij ok niet om de bron het is meer voor mensen die het niet weten niet makkelijk afbeeldingen van mijn site opslaan...
En ik heb daar copyright neergezet voor het makkelijke niet omdat dah er normaal ok staat.....
Normaal staat er iets van: Rechtermuisknop is beveiligd, dit is ontgrendeld voor leden.
Edit: Die link van jou heeft ok niet veel zin. Ik heb al een rechtermuisknop beveiliging....
mijn vraag was ok heel iets anders dat met echo's te maken had.
Is er iemand die het wel weet?
Ik wil via een echo dat javascriptje laten uitvoeren. Dus members moeten dat niet krijgen, maar bezoekers wel.
?
Onbekende gebruiker
02-12-2006 00:43
Ben je bang dat mensen je afbeeldingen stelen? Zet ze dan niet op internet.
Maar bij mij werkt dat linkje (met voorbeeld) gewoon.
het gaat ook niet om dat script. Dat is goed, ik wil alleen dat dat script word uitgevoert bij bezoekers en NIET bij members. Zodat die makkelijker mijn afbeeldingen kunnen downloaden.
if(isset($_SESSION['user_id'])) {
// Login ok, update last active
$sql = "UPDATE `".$db_tbl."` SET lastactive=NOW() WHERE id='".$_SESSION['user_id']."'";
mysql_query($sql);
echo "";
}
else{
echo " DUS HET SCRIPT ZOU HIER MOETEN STAAN! ";
}
?>
maar dat gaat niet..en dat is het probleem waarvan ik geen oplossing kan vinden
probleem is waarschijnlijk gewoon dat je quotes niet escaped.. zo ziet het er uit iig..
laatste post hier boven zou goed moeten zijn.. en een ding als mensen je advies geven kan je der beter wat mee doen en niet meteen reacties afkraken..
wat webmakerij je te zeggen had is niet meer dan heel logisch..