Hallo allemaal.

Ik maak regelmatig websites voor mensen/bedrijven. Hiervoor gebruik ik altijd het door mezelf gescripte cms-systeempje (aanmaken/bewerken/verwijderen pagina's, uploaden/verwijderen afbeeldingen, aanpassen menu, aanpassen template). Maar eigenlijk wil ik meer en niet zelf nog eens het wiel uitvinden.

Ik heb joomla geprobeert maar dat vinden de 'klanten' niet echt ideaal (te ingewikkeld). Eigenlijk is een soort weblogsysteempje al voldoende, maar dan met gewone pagina's.

Het cms-systeempje moet dus heel simpel zijn voor de klanten,maar moet voor mij weer heel veel mogelijkheden bieden (zelf phpscripts (modules??) enzo). Er hoeft geen ledensysteem, forum enz. bij te zitten.

wie heeft er ervaring met een cms-systeem die je mij aan kan raden? Of is het een goed idee om een weblogsysteem aantepassen (bestaat er al zoiets?)
Ik gebruik een CMS dat ik zelf heb ontwikkeld..
'k denk ook dat dat de enige manier is om iets te maken wat (nagenoeg volledig) voldoet aan je eigen eisen en wensen.

'k weet niet wat jij zelf precies van een CMS verwacht, maar als het niet meer is dan een schilletje om een database tabel, dan zou'k ut bij phpMyAdmin laten?

Check anders es cms.pagina.nl ofzo

'k heb van derden positieve geluiden gehoord over type3, maar zelf geen ervaring mee.
Je kan ook even kijken (en proberen :D ) op http://opensourcecms.com. Die zijn allemaal in PHP, open source, en met usercomments ;)
Ik heb ook gewoon ooit iets simpels geschreven, het probleem met de meeste standaard pakketten is dat ze simpelweg te ingewikkeld/uitgebreid te zijn.

Ik heb nog een (oude) screenshot gevonden:

Bedenk daarbij nog een soort simpele textarea met wat functies als bold, italic, invoegen van een afbeelding en dat soort kleine dingetjes en je bent een heel eind.
Allemaal bedankt!

opentrivia ziet er goed uit! Kzal kijken of ik daar wat mee kan!

Ik moet er eigenlijk zulke websites als de website van
Arjan Kapteijn: arjaninkenia.nl mee kunnen maken. Welke cms gebruik jij daar?

Wat ook makkelijk zou zijn is dat de cms ook submenu's ondersteund.

ik ga nog even op opensourcecms.com rondneuzen;)

edit:typo3 is denk ik te ingewikkeld voor de klanten.
Leendert ik denk geen...
khep even op opensorcesms.com gekeken.

khep er 2 gevonden die me wel wat lijken:
www.etomite.org
www.websitebaker.org

iemand eraring mee?

edit: websitebaker ziet er wel heel eenvoudig uit, ideaal voor klanten, verder kan je gewoon zelf goed templates maken en modules. Kdenk dat dit hem word :)

Reageren