Beste Gebruikers,

Ik ben bezig met een website en ik haal gegevens uit de database. Nu is het zo dat ik resultaten naast elkaar heb. Als ik een aantal resultaten op een rij heb wil ik dat er automatische een nieuwe rij wordt aangemaakt. Hoe moet ik dit doen?

Nog wat anders. Ik heb een submenu gemaakt met titels van acties die uit de database komen. Als je erop een klikt gaat hij meteen naar die pagina toe dat komt omdat ik aan een in de database er een aparte kolom voor heb. Maar als ik erbijv. een tussen uit haal gaat het fout. Hoe kan ik dus kijken als ik op een link klik op welke pagina hij normaal komt te staan. Of is er een andere oplossing?

Gr. Bart

EDIT: Beter?!
Ik ben bezig met een website ik wil rijen ipv onder elkaar hebben dit heb ik dan maar als ik zoveel op een rij heb wil ik dat er een nieuwe rij wordt aangemaakt. Hoe doe ik dit? Ik werk echter niet met een tabel.
Ik haak af! Wat staat hier in hemelsnaam? Probeer het eens rustig in het nederlands uit te leggen. (Engels of Portugees mag ook, zolang het grammaticaal maar klopt)

<table>
<tr>

<?php
$i = 1;
$aantalperrij = 5;

while ($rs = mysql_fetch_assoc($query){

// laat hier al je waardes uit de database zien tussen <td> tags

if($i % $aantalperrij == 0){
echo "</tr>";
echo "<tr>";
}

$i++;
}

?>

</tr>
</table>

Hij gebruikt geen tabellen... Begrijp ik.

Je kan het met divs doen, dan moet je ze allemaal property FLOAT geven met LEFT als value en dan elke 5e (laatste van de regel) moet een extra property CLEAR hebben met RIGHT als value en elke eerste van de regel moet een property CLEAR met LEFT als value

dan moet het lukken :)

Reageren