Ik ben bezig met de volgende website.
http://denniskallansee.nl/portfolio

Op de homepage zie je 3 artikelen en bij die artikelen kan je op lees meer klikken, mits het artikel lang genoeg is. Deze informatie staat allemaal in een database. Nu wil ik echter html tags kunnen toevoegen zoals <strong> en <a href=""> enzo. Hoe krijg ik dat voor elkaar. Ik heb nu wel dat hij de witregels pakt, maar die gaat door middel van:

nl2br gebeuren...

Hulp gevraagt aub. Het is een school opdracht ik moet een portfolio maken in php en admin functies sessies enzo toevoegen. Ik vind het heel leuk om te doen en ik wil mijn portfolio uitbreiden met een html opmaak voor die database gegevens. Enige idee hoe dat moet of waar ik op moet zoeken?
De html opmaak moet je niet in de database op willen slaan. Ik denk dat je gebruik wilt maken van UBB codes. Dus bijvoorbeeld [ignore][/ignore] voor vetgedrukte tekst.

Zoek eens rond tussen de scripts en tuts, er zal vast genoeg over te vinden zijn.
je moet even zoeken (hier in de lib zijn er ook scripts voor) op UBB parser, letwel, gebruik deze bij het uitlezen en niet bij het invoeren.. probeer zo min mogelijk html code in je database te zetten ;)

(dus ook nl2br pas gebruiken bij het uitlezen)
html in een database is sterk af te raden! Gebruik in elk geval strip_tags() om alle ongewenste tags te verwijderen en maak een uitzondering voor de tags die je er wél in wilt hebben. Dit alles i.v.m. beveiliging tegen hackers.

Je gaat alleen problemen krijgen met htm-entities, een ë en é kun je niet netjes omzetten omdat dan ook < en > worden omgezet. En dan worden jouw tags door de browser niet meer als html-tag geparsed, maar gewoon als tekst op het scherm gezet.

Kortom, ik raad het je sterk af.

Als alternatief zou je bv. blokhaken [] in de tekst kunnen zetten die jij later weer om gaat zetten naar < en >. Zoek maar eens op UBB, dan zul je wel de nodige scripts kunnen vinden. Dit is de meest veilige manier om toch opmaak in de database te zetten.

Reageren