ik ben voor school een website aan het maken en ik moet heel de broncode uitleggen en motiveren. Dit zou moeten gebeuren in een boekstijl (zoals allerlei boeken rond programmeren).
Een voorbeeld van een basisversie van de site is: www.erasmusdk.be . Deze site bevat 112 afgeprintte pagina's code... En dit aantal stijgt steeds ik programmeer.
Wat is volgens jullie de beste manier om dit "probleem" aan te pakken? (is een wiki met highlighting een optie?)
@leroy: ik heb een website gemaakt in oa PHP. Nu moet ik heel de broncode van commentaar voorzien en uitleggen waarom ik voor dat kies en niks anders. Dit kan echter niet zomaar als commentaar in de code zelf, maar moet in een aaneensluitende tekst, zelf opgemaakt in Word (of iets anders...). Nu ben ik op zoek naar een systeem waatbij het zo simpel mogelijk is om dit te doen.
@Frank: Het probleem is dat dit ideaal is voor online documentatie van een project, maar niet wanneer je iets moet inleveren aan de docent...
Ook de hele opmaak moet in mijn eindwerk passen (is wsl aanpasbaar in css), ik moet daar tekst tussen schrijven die helemaal niks met de code te maken heeft,... Je snapt het wel. Alles moet ingedeeld worden zoals ik het wil.
Dus: Welk systeem is het best geschikt om een boek te schrijven rond een website of een cursus programmeren?
er bestaan een boel programma's voor het opmaken van tekst, en boel programmas voor het maken en ordenen van code. maar een programma teksten te maken van programmeer taal/code ben ik ook nog niet tegen gekomen.
Edit:
ik ben wat moeilijkdoen er ondertussen wel achter hoe je code gehighlicht in word krijgt. Via mijn editer (php designer 2007) printen als pdf (via cute pdf) en dan in de pdf de tekst selecteren en dan in wordt plakken.
misschien dat je daar wat mee kunt. je kunt er nu in iedergeval ook de rest van je tekst tussen typen.