Hallo,

Ik heb in mijn database een adresveld gemaakt waar het adres van klanten volledig in staat. deze is opgemaakt opgeslagen.

Indien je nu een adres invoerd staat deze dan ook keurig geformatteerd op het scherm indien je deze opvraagd.

Echter indien ik nu een update doe op een ander veld dan word de adreslabel opeens unformatted en moet ik de label opnieuw op juiste manier zetten om hem weer goed te krijgen. Dit gebeurt in hetzelfde update form.

iemand enig idee wat ik over het hoofd zie ??

Het is btw in VARCHAR veld.

Ton
Bij het uitlezen gebruik ik de volgende code. Is er misschien een methode om de geformatteerde text uit te lezen waarbij de opmaak codes bewaard worden maar niet getoont ?

<td colspan="4"><textarea name='adreslabel' rows=5 cols=60><?php echo strip_tags($myrow["adreslabel"]) ; ?></textarea>

Zoals je ziet worden de tags hier verwijderd omdat ik de html niet wil laten zien in het formulier. echter deze moeten dus wel opnieuw opgeslagen worden.
hmm, niemand die me hier bij kan helpen ??? ben inmiddels al een hele dag aan het zoeken op tutorials maar kan werkelijk geen oplossing vinden :(
mod-edit:

Bumpen
Bumpen is het na elkaar posten in je eigen topic om hem weer bovenaan in de lijst te krijgen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan. Bij herhaaldelijk bumpen wordt je topic gesloten.

Het is bijna altijd een slecht idee om gegevens gegroepeerd en geformatteerd in je DB op te slaan. Je moet aparte velden maken, zodat je het eruit kunt laten rollen zoals jij wilt.

Ik adviseer je om je tabel opnieuw op te zetten.
Dat is nu juist het probleem, in dit geval kan dat niet omdat het hier adreslabels betreft die vor de hele wereld gelden, en deze zien er voor bv america en engeland heel anders uit dan Nederlandse adressen.

Je zou did naar mijn idee kunnnen vergelijken met forums daar krijg je in de form toch ook niet de opmaak html te zien ?
Ja, dat is dus het gevolg van een slecht datamodel. Je hebt nu gegevens plus opmaak in de DB zitten. Om die op een pagina te kunnen laten zien, moet alle opmaak eruit, zodat de user het kan aanpassen. Daarna moet de opmaak er weer in, zodat het weer je database in kan. Het eruit halen van alle opmaak is echter een onomkeerbaar proces.

Betere oplossing: herzie je datamodel en pas je tabel aan. Zelfs voor uiteenlopende formats als Nederlandse, Amerikaanse en Engelse adressen is het te doen.

Reageren