Ik heb sindskort een PhP-teller op m'n website waarmee ik weer geef hoeveel mensen er op dat moment op m'n site zitten. Nu merk ik dat hij dus alleen even 'checkt' wanneer je de site net betreed(niet geheel onlogisch), dus de teller is alleen up-to-date wanneer je net op de site komt. Weet iemand misschien hoe ik het tellertje automatisch kan refreshen zodat je altijd een up-to-date reslutaat ziet? Heb wel een script gevonden om een heel frame te verversen, maar het lijkt me wat logischer om dat alleen met het PhP-scriptje te doen (als dat mogelijk is). Iemand een idee?! Alvast bedankt,

Chris (PhP-leek)
PHP kan zichzelf niet zo maar 'refreshen' daar het al op de server wordt uitgevoerd. Het refreshen is geheel aan de client kant.

Ik weet niet precies hoe de teller op je site staat, maar je zou er aan kunnen denken om de teller in een Inline Frame te zetten en dan de pagina, waar de teller op staat, om de x seconden dmv een meta-refresh of een javascript refresh opnieuw te laden.

Elwin
Okay, duidelijk! Had al zo'n vermoeden aangezien ik al heb lopen zoeken naar zo'n scriptje maar niks kon vinden. Bedankt!
Ik heb het nu voor elkaar met het refreshen. Heb een Iframe gemaakt en die laat ik om de zoveel tijd refreshen (Java). Nu zit ik alleen met het probleem dat op het moment dat hij refreshed er een wit vlakje te zien is op de plaats van het frame, de normale background van het Iframe is namelijk grijs (en IE geeft bij het laden een stukje blanco). Is dit probleem(pje) op te lossen? Alvast bedankt, Chris

Reageren