Hoi :)

Ik heb op enkele paginas van mij, een reeks emailadressen staan... Maar deze kunnen makkelijk door bots (crawlers?) worden overgenomen en in spam lists worden toegevoegd... Klopt dit ? :)

Ik heb hier al een oplossing voor gezien door Elwin dacht ik, en dat was de emailadressen in een afbeelding laten zetten ... Is dit de beste manier hiervoor? Of zijn er simpelere manieren?

Thx :)
Het kan ook met een javascriptje, maar dan moet de bezoeker javascript niet geblokkeerd hebben. Zo'n scriptje is vast wel ergens te vinden dat je iets krijgt van: <script language="javascript">makeMail('gebruiker', 'host.land');</script> (weet niet of het zo de goede manier is met <script> tags, maar dat moet ik ben te lui om te controleren :P) en dat er dan automatisch [email protected] komt staan. Ik weet bijna niets van javascript dus de functie makeMail() mag je dan zelf maken/ergens vinden :)

Met een plaatje vind ik wel een mooiere oplossing, staat ook professioneler en het valt meteen op dat de mailadressen beveiligd zijn. Bij zo'n javascriptje moet de broncode bekeken worden om dat te zien. En dat doet lang niet iedereen :)

Ik zou het met een plaatje doen, maar het kan dus ook anders :)
Okay :D Dan ga ik het maar proberen met de post van Elwin :D

Reageren