Halo,

Is er een mogelijkheid om foutmeldingen in de statusbar van Javascript uit te zetten? Zodat de gebruikers de fouten niet zien.
Heb al diverse dingen geprobeerd maar het lukt me niet
Uhm, al eens bedacht om je fouten gewoon op te lossen?
hihi Ja, ik krijg dus een fout van Google maps, maar waar die op slaat.. :S geen idee, maar het werkt wel gewoon dus eigenlijk vandaar..

Misschien dat jij hem ziet:
<? // javascript
var map = new GMap2(document.getElementById('map'));
var geocoder = new GClientGeocoder();

function load(address, naam, locadr) {

if (GBrowserIsCompatible()) {
map = new GMap2(document.getElementById('map'));
map.addControl(new GSmallMapControl());
map.addControl(new GMapTypeControl('sat'));
geocoder = new GClientGeocoder();
geocoder.getLatLng(
address,
function(point) {
if (point) {
map.setCenter(point, 15);
var marker = new GMarker(point);
map.addOverlay(marker);
marker.openInfoWindowHtml(naam + '<BR><BR>' + address);
}
}
);

}
}
?>

Hij geeft een fout op de volgende regel:

Object vereist:
var geocoder = new GClientGeocoder();
'Object vereist' is de enige foutmelding naast 'syntax error' die Internet Explorer kan geven lijkt het wel :/

Maar je kan proberen dit ergens in je code te zetten, ik denk ergens binnen <head> en </head>

window.onerror = function() {}
Tipje: Gebruik firefox voor dit soort zaken, die beschikt over een wat uitgebreidere javascript console waarin foutmeldingen véél duidelijker zijn.

Jouw melding zou er op kunnen duiden dat je de benodigde libraries mist, deze definieer je doorgaans in de head-sectie van je document, bijv:

<head>
<script src="http://pad_naar/scripts.js" type="text/javascript"></script>
</head>
Het lijkt er inderdaad op dat je verwijst naar een klasse (GClientGeocoder) die niet standaard is in JavaScript.

Misschien heb je iets aan deze pagina
Ik had deze ook erbij staan:

<script src="http://maps.google.com/maps?file=api&amp;v=2&amp;key=personalkeycode"></script>
Jelmer schreef op 11.12.2006 09:28
'Object vereist' is de enige foutmelding naast 'syntax error' die Internet Explorer kan geven lijkt het wel :/

Maar je kan proberen dit ergens in je code te zetten, ik denk ergens binnen <head> en </head>

window.onerror = function() {}

Dat helpt niks :) wel jammer het script werkt perfect en dan krijg je zo'n vage zinloze fout maargoed :)

Reageren