Is er een manier om bijv. met Javascript of CSS de pagina instelling op Landscape te zetten?
Ik output via PHP namelijk een formulier naar het scherm, maar dit moet in landscape geprint worden. Om het voor de gebruiker zo eenvoudig mogelijk te maken, zoek ik naar een mogelijkheid omdit automatisch in te laten stellen.
Maak een css-file aan met de juiste instellingen. Geef deze 'print' mee als output, dan zal deze voor een print worden gebruikt.
Nog beter is het om een pdf aan te maken, dan heb je volledige controle over de output. Zie ook www.fpdf.org voor een kant-en-klare php-class waarmee je eenvoudig pdf's kunt aanmaken.
Bedankt voor de tip Frank.
Ik vrees dat het op dit moment dan in CSS zal moeten, misschien dat ik me in een later stadium in PDF kan verdiepen. Voor ik hiermee begon leek PDF + PHP me nog iets te lastig. Maar het was zeker de betere optie geweest.
Ik heb ook overwogen om iets met COM support functies voor Windows te doen, maar dat kreeg ik niet goed werkend met de server waar ik op dit moment mee moet werken.
Heb je misschien een klein voorbeeld van hoe je dit in CSS aanpakt, zodat ik even een idee heb waar ik het moet zoeken? Ik kan wel e.e.a. in CSS, maar deze mogelijkheid ben ik nog niet tegengekomen.
Uiteraard hoef je het niet voor te kauwen. Meer even een zetje in de juiste richting. :)
Ik raad je aan om toch even in FPDF te duiken, deze classe neemt vrijwel al het werk uit handen. Jij hoeft 'alleen' maar de juiste input en functie op te geven en de FPDF zal dit verwerken tot een pdf-je.
Met als doel op een fraai formulier op papier te krijgen, zou ik me niet gaan verdiepen in css en de ellende met de diverse browsers. In pdf heb je altijd één en dezelfde layout.