Ik had het in een andere topic over het © (coyright) teken en ® teken.
Alleen vond het zo lullig om daar over verder te gaan omdat het niet veel met dat topic te maken had
Daarom open ik dit topic even want ik ben wel geintresseerd in dit.

Ik heb gelezen dat het © teken niet in NL geldig is en dus eigenlijk compleet nutteloos is om het op je Nederlandse site te plaatsen.
En de ® teken is een teken voor merken en om die te laten gelden moet je je merknaam laten registreren voor een (hoog) bedrag.

Wie weet precies wat auteursrechten zijn?
En hoe kan je nu je site toch beveiligen dat niemand anders legaal zonder jou toestemming zomaar dingen kan jatten van jou site?

En nog een laatste vraag.. als je een Amerikaanse site bezoekt waar het © wel geldig is.. mag je dan toch dingen jatten van zn site omdat het hier in NL niet geldig is?
Zet er gewoon iets van:
Copyright © Kris Kuiper 2006, All rights reserved.
neer, niemand weet tog dat © niet in NL geld =P
haha dat is waar maar daar ging het me niet echt om. Ik was gewoon benieuwd of iemand mij dit kon uitleggen.
Dit zijn vragen voor Arjan, die heeft daar allemaal boeken over. In Nederland valt datgene wat je zelf maakt automatisch onder de wet op het auteursrecht. Daar hoef je niets extra's voor te doen en het is dus inderdaad onzin op het © teken op je site te zetten.

Jatten van een andere site (ook in Amerika) daar is zo ongeveer het hele internet mee gebouwd. Het hangt er maar van af hoeveel je jat. Een klein stukje script zal geen problemen opleveren. Maar om een rip-off van een complete site te doen lijkt me niet kunnen en daar kunnen denk ik ook wel maatregelen op volgen.

Je zou het kunnen testen door de site van MicroSoft te kopiëren en te kijken wat er gebeurt ;-)
Basicly... als jij zelf iets maakt (zeg, je schijft een stukje voor op je website of plaatst een foto (let dan trouwens weer op portretrecht) krijg jij daar automatisch auteursrecht over. Dat betekend dat jij (als eigenaar) kunt besluiten iets te vermenigvuldigen of je kan dat auteursrecht overdragen.

Je hoeft er niks voor te doen :). Verder kan ik nog pagina's vol lullen en dat heb ik eerder hier gedaan, maar dat is voor het beantwoorden van jou vraag niet relevant :).

Als het gaat om beveiligen... dan zit je op een technisch vlak en dan moet je toch bijna altijd wel gaan denken aan iets als flash ofzo.
hoewel een copyright teken niets betekent kun je em er toch beter bij zetten. al was t maar om verwarring te voorkomen.

Reageren