Ik wil mezelf gaan toeleggen op het maken van logo's en cartoons, maar ik heb vernomen dat dat dan met Illustrator moet. Heeft iemand daar ervaring mee? Is het ook mogelijk met Photoshop (CS2)?

Grtz
Je kan dit inderdaad ook doen met Photoschop, dat doe ik zelf ook. illustrator heb ik geen ervaring mee, maar daar kan het ook mee geloof ik.
Photoshop is eigenlijk een bewerk programma

Illustrator is een teken(ontwerp) programma

maar het kan natuurlijk in allebei ik vindt zelf alleen Illustrator heel wat makkelijker
ik gebruik voor mijn logo's en tekeningen altijd fireworks, zit qua functies tussen illustrator en photoshop in.
Met Illustrator kan je ook vector-scaled graphics maken; plaatjes die je naar het schijnt oneindig kan oprekken. Zo kan je eenzelfde logo gebruiken voor op een pen, maar ook voor op een levensgroot reclamedoek of zo.
PhotoShop heeft tegenwoordig ook vector-ondersteuning, maar Illustrator heeft het van oudsher al.

Vectorplaatjes werken niet met letterlijke pixels, maar met formules voor lijnen en vormen. Omdat de lijnen en vormen in een vectorplaatje wiskundig beschreven zijn, kun je hem inderdaad oneindig oprekken zonder kwaliteitsverlies.

Als je dus een logo wilt ontwerpen is Illustrator prima geschikt.
Ok, bedankt! :-)
Als we dan toch over dit onderwerp bezig zijn... hoe kan je een afbeelding bewerken dat het er een soort gebroken uitziet, je weet wel, met an die scheuren..

Reageren